کد خبر: ۱۵۹۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در گفتگو با شیرازه:

مجلس می‌بایست طرح‌های قوی برای اصلاح قانون کار مطرح کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، تصریح کرد: مجلس اگر می‌خواست کاری انجام دهد، باید طرح‌های قوی برای اصلاح قانون کار مطرح می‌کرد و شاهد طرح خاصی نبودیم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار این رسانه درخصوص روز کارگر تصریح کرد: در ایران برای اینکه بتوانیم فرهنگ کار و تلاش را بالاتر ببریم و عدالت را بین کارفرما و کارگر به وجود آوریم متاسفانه قانونی که وجود دارد هم ضد کارگر و هم ضد کارفرما است.

وی افزود:سالها شهرداربودم و به نوعی می‌توان گفت کارفرما ۷ الی ۸ کار فرما داشت نه کارگر راضی بود و نه کار فرما که خود شهرداری است، پس قانون باید اصلاح و بر اساس شرع ، قرآن و احادیث نوشته شود.

پاک فطرت ادامه داد: همانطور که مولا علی (ع)می‌فرمایند«کارگر قبل از اینکه عرقش خشک شود  شما بایدحقوقش را پرداخت کنید و به اندازه پرداخت شود تا بتواند زندگی خود را بچرخاند.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه عده‌ای به اسم کارگر سو استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر متاسفانه ممکن است در برخی ادارات دلال‌ها و واسطه‌هایی باشند که وقتی کارگر شکایت می‌کند، اجازه ندهند به حقش برسد، اضافه کرد: برخی اداره‌ها از شکایت  کارگران سوءاستفاده کرده و درصدی از آنها پول گرفته و می‌گویند مشکل را حل می‌کنیم، اما خبری از حل مشکل نیست.

 نماینده مردم  شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی در ادامه  تصریح کرد :ما نیاز به رشد تولید داریم همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند باید کارگر با خیال راحت کار را انجام دهد و به نظر من قانون باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی، آیا توقعات کارگری را برآورده ساخته است؟  یا دست کم در مسیر خواسته کارگران گام برداشته است؟، اضافه کرد: خیر بنده ندیدم فراکسیون مجلس کاری کند و اگر میخواست کاری انجام دهد، باید طرح‌های قوی برای اصلاح قانون کار مطرح می‌کرد و شاهد طرح خاصی نبودیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس در پایان بیان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که تاکید کردند، «باید به کارگر توجه کنید»، همچنین امروز در مناطق بد آب هوا شرکت‌های خصوصی یا نیم خصوصی حداقل حقوق را می‌دهند و اعتباری برای کارگر قائل نیستند درصورتی که تولید را کارگر انجام می‌دهد مجلس باید بیشتر توجه کند و اگر به کارگر توجه شود یعنی به رشد تولید توجه شده و احترام  گذاشته شده به شعار سالی که از سوی مقام معظم رهبری ذکر شده و امیدواریم مجلس بتواند کاری کند..

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
0
خوب جناب نماینده اقدام کنید
به ما می گویید!