کد خبر: ۱۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعال سیاسی،اجتماعی در گفتگو با شیرازه:

رسیدن به سزای اعمال ننگین قاتلین شهید الداغی کمترین انتظار مردم و خانواده این شهید است

یک فعال سیاسی اجتماعی، در خصوص جنایت سبزوار گفت: رسیدن به سزای اعمال ننگین و به دور از انسانیت این جانیان کمترین انتظار مردم و خانواده شهید الداغی است چرا که امنیت در هر جامعه‌ای خط قرمز است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فتنه «زن زندگی آزادی» یک سویش آزادی پوشش زنان بود، اما سوی دیگرش ایجاد اختلال محاسباتی، خاموش کردن روحیه  غیرت و صیانت مردانه از مردان جامعه بود.

به گمانم باید درباره شهید الداغی بسیار صحبت و  او را به درستی معرفی کنیم. چون شهدا خاصیت عجیبی در بیدار کردن خفتگان دارند.

شهید الداغی می‌تواند غیرت خفته مردانی که به بهانه‌های مختلف  تن به آزادی پوشش محارم خود داده‌اند را بیدار کند.خیلی از کسانی که نان خود را در آزادی و گسترش ضعف‌های اخلاقی جامعه می‌بینند، همین‌ها هم شاید بیدار شوند.

بسیجی نبودن شهید حمیدرضا الداغی پیام خیلی خوبی برای جماعت زن، زندگی، آزادی داشت که بدانند مردم عادی جامعه ما با غیرتند و ناموس برایشان خط قرمز است و این فقط مختص متدینین جامعه نیست.

اگر در همین صحنه سبزوار به جای  شهید الداغی یکی از دو قاتلین کشته شده بود، امروز اینترنشنال و بی‌بی‌سی خودشان را تکه پاره می‌کردند، سلبریتی‌ها می‌گفتند ما هم یک الداغی هستیم، تجمعات دانشجویی داشتیم، بزرگان جریان اصلاحات بیانیه می‌دادند، اتحاديه اروپا بیانیه حقوق بشری می‌داد. بایدن کنار ملت! می‌ایستاد و در نهایت حکومت مسئول مستقیم قتل بود!


در همین راستا مجتبی فرهادی، فعال سیاسی، اجتماعی درگفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری در پاسخ به این سوال که آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند؟ گفت: قوانین و مقرراتی در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد که انتظار می‌رود با قاطعیت به مرحله اجرا گذاشته شود.

 در واقع کمبود و نقص قانون نداریم اما با سستی انجام می‌شود همین قوانین موجود در مورد آسیب‌زنندگان به آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر به سرعت و قاطعانه اجرا شود حتما بازدارندگی خواهد داشت اما آیا این قانون توانسته است به ایجاد امنیت خاطر در آمران و ناهیان کمکی بکند و این سوالی است که مسولین مرتبط به این حوزه بایستی پاسخ دهند.

این فعال سیاسی اجتماعی در واکنش به این‌که چرا عمدتاً سلبریتی‌هایی که در برخی مسائلی که به آنان ربطی ندارد دخالت می‌کنند اما در چنین وقایعی سکوت پیشه می‌سازند؟ بیان کرد: برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف بر اثر جهالت و نادانی خود را وارد این مقوله می‌کنند و گاه احساسات و هیجانات بر آنان غلبه می‌کند که متاسفانه دخالت شان منجر به رفتارهای ساختارشکنانه در جامعه و خاصه مخاطبان خود می‌شود. اما عده‌ای از آن‌ها بدون شک با غرض‌ورزی و از روی عناد رفتار و کنش‌های خود را بروز و ظهور می‌دهند و سکوت‌شان در مواقع این‌چنینی بدلیل این است که در جهت اهداف و خط و مشی‌شان نیست و به راحتی از کنار مسائلی که قلب هر انسان، با وجدان بیدار را به درد می‌اورد گذر می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال چرا باید جانیان چاقو به‌دست سبزوار زودتر به اشد مجازات برسند، تاثیر این اتفاق چيست؟ عنوان کرد: رسیدن به سزای اعمال ننگین و به دور از انسانیت این جانیان کمترین انتظار مردم و خانواده این شهید است چرا که امنیت در هر جامعه‌ای خط قرمز است و این‌ها علاوه بر شهید کردن جوانی با غیرت که به تکلیف دینی و انسانی خود عمل کرده امنیت روانی مردم را نیز به مخاطره انداخته‌اند قطعا مجازات سریع و قاطع دستگاه‌های مسئول در این باره می‌تواند درس عبرتی برای هنجار شکنان و همچنین تزریق آرامش به جامعه باشد.

مجتبی فرهادی در چیستی نقش وقایع و اغتشاشات سال گذشته در بروز جنایت سبزوار گفت: عواملی که متاثر از اغتشاشات و وقایع سال پیش بود نه تنها در سبزوار بلکه در گوشه و کنار کشور در این چند ماهه موجب بروز حوادثی شد که به شدت ناراحت کننده بود از بر هم زدن نظم و امنیت، آسیب به اموال عمومی، هتک حرمت به روحانیت تا شهادت حافظان امنیت که به وضوح خباثت دشمن بیرونی و پیاده نظام داخلی در آن قابل تشخیص بود و اینجاست که هر کسی به سهم و در جایگاه خود باید بیشتر از گذشته مراقبت داشته باشد.


انتهای پیام/224224
 


نظرات بینندگان