کد خبر: ۱۵۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مجری طرح پست‌هاي فوق توزيع معاونت طرح و توسعه شركت برق منطقه‌اي فارس:

طرح افزايش ظرفيت ترانسفورماتور ايستگاه برق برازجان به بهره برداري رسيد

مجری طرح پست‌هاي فوق توزيع معاونت طرح و توسعه شركت برق منطقه‌اي فارس از اجرای طرح افزايش ظرفيت ترانسفورماتور در پست 63/20 كيلو ولت برازجان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، غلامعباس رنجبر مجري طرح پست‌هاي فوق توزيع معاونت طرح و توسعه شركت برق منطقه‌اي فارس از اجرای طرح افزايش ظرفيت ترانسفورماتور در پست 63/20 كيلو ولت برازجان خبر داد و با تشريح اقدامات انجام شده در اين زمينه گفت : اين طرح با سرمايه‌گذاري 250 ميليارد ريال به سرانجام رسيد.

وی اضافه كرد:  طرح افزايش ظرفيت ترانسفورماتور ايستگاه برق برازجان با هدف افزايش پايداري و تثبيت برق در شهرستان دشتستان و مناطق پيرامون اجرا شده است، از مزاياي اين طرح شامل پايداري شبكه ،مديريت بار منطقه،كاهش خاموشي‌ها ،رفع افت ولتاژ در منطقه، امكان برق‌رساني به مشتركين جديد و تحويل انرژي پايدار به مشتركين مي‌باشد.

رنجبر افزود: طرح ياد شده با نصب يك دستگاه ترانسفورماتور 40 مگاولت آمپر به همراه  ترانسفورماتور كمپكت 1200 آمپري ، تعويض كلمپ‌ها ،خريد و نصب رله‌هاي حفاظتي و اصلاح و تكميل سيستم زمين انجام شده است.

مجري طرح پست‌هاي فوق توزيع معاونت طرح و توسعه شركت برق منطقه‌اي فارس با بيان اينكه  اين پروژه با استفاده از دانش بومي و تجهيزات ساخت صنعت‌گران داخلي به بهره‌برداري رسيد افزود: طرح ياد شده  زودتر از زمان برنامه‌ريزي شده به بهربرداري رسيد ،اجراي اين طرح باعث جلوگيري خروج ارز از كشور بابت خريد تجهيزات خارجي شده است.

اين مقام مسوول با اشاره به اينكه ظرفيت پست‌ها مستقيماً با رشد بار افزايش مي‌يابد افزود: وجود محدوديت‌هاي متعدد در شبكه باعث مي‌شود رشد بار متوقف و يا از ميزان آن كاسته شود كه در نتيجه در يك بازه زماني بلند مدت ظرفيت نهايي پست‌ها در يك حد معيني محدود مي‌گردد  از اين رو افزايش ظرفيت اين پست‌ها اجتناب ناپذير است و در عين حال  عمر مفيد آنها، محدوديت رشد بار، محدوديت احداث خطوط انتقال و توزيع و پراكندگي بار از جمله مولفه‌هايي است كه در افزايش ظرفيت آن بايد در نظر گرفت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان