کد خبر: ۱۵۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

فارس ظرفیت‌های مناسب در حوزه بخش خصوصی برای ایجاد شهرکهای صنعتی دارد

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه بخش خصوصی گفت: ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیر دولتی باید به کار گفته شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، سید مصطفی هاشمی مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس، در جلسه بررسی نحوه اجرای طرح‌های این شرکت در شیراز، افزود: در این زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی غیر دولتی توسعه صنایع و صادرات فارس در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و همچنین شهرک صنعتی غیر دولتی سنگ برمشور و شهرک صنعتی غیر دولتی همیار پردیس در دست پیگیری قرار گرفته است.

توسعه شهرک‌های صنعتی در شیراز اولویت 

وی، با اشاره به اینکه توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی در مرکز استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این شرکت قرار دارد، ادامه داد: طی یک سال اخیر اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و در همین راستا ۱۲ طرح توسعه‌ای و یا ایجادی نیز در دست پیگیری و تملک قرار گرفته است.

هاشمی، یکی از مهمترین چالش‌های جذب سرمایه‌گذار در شیراز را تکمیل بودن ظرفیت اراضی قابل واگذاری در شهرک‌های صنعتی موجود در این شهر و اطراف آن دانست و افزود: در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و به سرعت و با قید اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: تاکنون نشست‌هایی نیز با مجتمع اقتصادی کمیته امداد برگزار شده و توافقاتی در جهت اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز صورت گرفته که در گام نخست، الحاق ۳۳ هکتار از اراضی به این شهرک صنعتی عملیاتی شد.

هاشمی، در خصوص توافق ایجاد شهرک تخصصی صنفی ۱۰۰ هکتاری در شیراز گفت: فرآیند اخذ استعلامات این شهرک صنفی نیز در دست انجام است که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

وی افزود: قرارداد ۱۸ هکتار از اراضی همجوار شهرک صنعتی شیراز هم منعقد و مذاکرات برای الحاق بخش دیگری از اراضی نیز در حال انجام است.

هاشمی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری کلانشهر شیراز اظهار داشت: تاکنون جلسات مختلفی برای تامین آب و برق این شهرک برگزار شده و قرارداد ایجاد پست برق این شهرک با شرکت برق منطقه‌ای فارس هم منعقد شده است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس
نظرات بینندگان