کد خبر: ۱۵۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

بزرگترین رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی کشور در فارس برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری بزرگترین رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی کشور در فارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری آزمون نهایی لیگ جت (مخفف جهاد تبیین) در کانون فرهنگی شهید دوکوهکی شیراز اظهار کرد: به منظور اجرای منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین و با توجه به فضای بوجود آمده در ابتدای سال تحصیلی، آموزش و پرورش با همکاری معاونت اجتماعی سپاه فجر استان، لیگ جت دانش‌آموزی یا همان جهاد تبیین را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این طرح با رویکرد تبیینی و با محوریت دانش‌آموز برگزار می‌شود و با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و فضای همسالان به تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات دانش‌آموزان در زمینه‌های عفاف و حجاب و مسائل سیاسی و اجتماعی پرداخته می‌شود.

عسکری ادامه داد: در این طرح که از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد، گروه‌های ۵ نفره در مدارس تشکیل و آزمون‌های فردی و گروهی از کتاب‌های یک ون شبهه و بی پرده با حجاب برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این برنامه بیش از ۱۵ هزار دانش آموز استان فارسی در قالب ۳ هزار تیم ۵ نفره در سطح استان شرکت کرده‌اند و با انتخاب یک معلم به عنوان مربی فعالیت خود را از بهمن ماه سال تحصیلی جاری آغاز کردند.

وی ادامه داد: رصد اخبار فضای مجازی، تحلیل اخبار در رسانه‌ها و پایش شبهات و پاسخ به آن از جمله فعالیت‌های دانش‌آموزان عضو لیگ جت است.

بزرگترین رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی کشور در فارس برگزار شد

عسکری تصریح کرد: تولید محتوا‌های رسانه‌ای و کلیپ‌های ۶ دقیقه‌ای پاسخ به شبهات از جمله برنامه‌های گروه‌های ۵ نفره لیگ جت است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در این طرح می‌توانند شبهات مختلف را در یک فضای صمیمی از همسالان دریافت و با استفاده از مهارت انتقادی که کسب کردند به شبهات همسالان پاسخ دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این طرح در تابستان پیش رو همچنان ادامه خواهد داشت و از بین ۳ هزار تیم مشارکت کننده نیز ۶۰ تیم برتر انتخاب و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان