کد خبر: ۱۵۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو کمیسون آموزش و پرورش مجلس مطرح کرد:

انجام رتبه‌بندی معلمان کار بزرگ دولت و مجلس بود

عضو کمیسون آموزش و پرورش مجلس رتبه بندی معلمان را کاری مشترک بین آموزش و پرورش و مجلس دانست و گفت: در این طرح ۸۰۰ هزار معلم کشور رتبه‌بندی شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علیرضا پاک‌فطرت عضو کمیسون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی  در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش فارس، روز شهادت شهید مطهری معلم اخلاق و استاد بزرگ حوزه و دانشگاه را دلیل خوبی بر نام‌گذاری هفته معلم دانست و گفت: مقام معظم رهبری درباره  معلمان مطالب خوبی فرموده‌اند از جمله  این‌که در دیدار اخیرشان با معلمین نمونه کشور فرمودند؛ در سال‌های گذشته از آموزش و پرورش غفلت کرده‌ایم که اگر توجه بیشتر به نظام تعلیم و تربیت می‌شد مشکلات‌مان کمتر بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده‌اند: وزارتخانه آموزش و پرورش یک وزارتخانه کلیدی و حاکمیتی است و امر تعلیم و تربیت را نمی‌توان با برون سپاری و بخش خصوصی اداره کرد. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان داشت:اموزش و پرورش در سال‌های اخیر گریبان‌گیر مشکلات مهمی همچون مسائل بودجه‌ای و سیاسی شده است و تعویض زودبه زود وزیر آموزش وپرورش به صلاح مردم و مملکت نیست.

پاک فطرت همچنین گفت: انجام رتبه‌بندی معلمان کار بزرگی بود و مجلس هم پای کار امد و ۸۰۰ هزار معلم کشور رتبه‌بندی شدند و تا اجرای کامل ان و اصلاح موارد مربوط به ان باید صبر کرد.

عضو کمیسون آموزش و پرورش مجلس در بخش دیگری از سخنان خود یاداور شد: مقام معظم رهبری در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم فرموده‌اند"این سند هر روز و ماه و سال بابد دیده شود و به ان پرداخته و مرتب مورد بازنگری و بازبینی قرارگیرد."

گزینش معلمان هم در بدو ورود به نظام آموزشی  و هم در حین خدمت باشد.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: مباحث تعلیم و تربیت مهم است اما مباحثی همچون پیگیری زمین برای فضاهای آموزشی و رفاهی معلمان،مراکز تعلیم و تربیت، و تجهیزات و امکانات به روز هم لازم است.

 وی تاکید کرد: باید بهترین افراد وارد آموزش و پرورش شوند و معلمان هم در بدو ورود و هم در حین خدمت گزینش شوند تا ایران قوی و قدرتمند با وجود همین معلمان به جایگاه اصلی خود برسد.

 عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس سورای اسلامی با قدرداتی از زحمات و تلاش‌های مدیر کل و معاونین، روسای نواحی و مناطق و پرسنل اموزشی و اداری ،استفاده از وجود پیشکسوتان تعلیم و تربیت در بخش‌های گوناگون اموزش و پرورش را کار خوب و ارزشمندی دانسته و تصریح کرد:کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس به طور جدی پیگیر امور معلمان و مطالبات آموزش و پرورش هست و بنده هم به‌عنوان عضو این کمیسیون در خدمت فرهنگیان عزیز و فرهیخته خواهم بود.

دراین جلسه خلیل عسکری مدیر کل اموزش و پرورش فارس گزارشی از روند موجود اموزش و پرورش فارس و فعالیت‌های انجام شده در اداره کل استان را ارائه داد و سپس معاون سواد اموزی  وزارت آموزش و پرورش که به‌منظور حضور در همایش سراسری روسای سواد اموزی استان به شیراز سفر کرده بود به تفضیل سخن گفت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان