کد خبر: ۱۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
توسط امور منابع آب قیروکارزین انجام شد؛

رفع تصرف و آزادسازی ۹ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه قره آغاج قیروکارزین

مدیر امور منابع آب شهرستان قیروکارزین از رفع تصرف ۹ هکتاراز بستر و حریم رودخانه قره آغاج در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمد فتحی شهنانی مدیر امور منابع آب شهرستان قیروکارزین از رفع ۹تصرف  هکتار از بستر و حریم رودخانه قره آغاج در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

وی با اعلام این خبر، گفت: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی مهندسی رودخانه و سواحل منابع آب شهرستان قیروکارزین و پس از ابلاغ اخطاریه و انجام روند قانونی وکارشناسی‌های لازم، با اخذ دستور قضایی در جهت قانون توزیع عادلانه آب از سوی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و با پشتیبانی نیروی انتظامی، مساحتی بالغ بر ۹ هکتار (کاشت درخت و ایجاد باغ )از بستر وحریم رودخانه قره آغاج در منطقه قلات قیروکارزین رفع تصرف شد.


شهنانی با اشاره به همکاری تنگاتنگ شورای تامین ، دستگاه قضا با این امور در برخورد با متخلفین در زمینه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، تصریح کرد: این رفع تصرف شامل جاده دسترسی غیر مجاز، تسطیح و خاکریزی، نهال کاری و اتاقک نگهبانی واقع در اراضی بستر و حریم رودخانه قره آغاج بوده است که با انجام این اقدام، بخشی از بستر رودخانه مذکور از ید متصرفین خارج شد.


مدیر امور منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌شود زیرا رودخانه‌ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره‌های زیرزمینی می‌باشدکه باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلاب‌های احتمالی فراهم باشد.

فتحی شهنانی در پایان با بیان اینکه افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند حتما پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب شهرستان اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند، خاطر نشان کرد: این امور در جایگاه حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون توزیع عادلانه آب و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را بعمل خواهد آورد.

نظرات بینندگان