کد خبر: ۱۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
فرماندار قیروکارزین:

ممیزی منابع آب با هدف عدم آلودگی آب‌های شرب زیرزمینی تسریع داده شود

فرماندار شهرستان قیروکارزین بر اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم آلودگی چاه‌های آب شرب شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فرماندار شهرستان قیروکارزین بر اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم آلودگی چاه‌های آب شرب شهرستان تاکید کرد.

دور سوم جلسه ممیزی منابع آب شرب شهرستان با حضور  فرماندار شهرستان قیروکارزین و بازرس ویژه حوزه معاونت عمرانی و رئیس گروه پایش محیط زیست و توسعه پایدار استانداری فارس در محل فرمانداری برگزار شد.

مسلم رحیمی فرماندار شهرستان قیروکارزین در این جلسه با اشاره به وابستگی حداکثری مردم شهرستان به آب‌های  زیرزمینی بخاطر کشاورزی، لزوم اجرای بی چون و چرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در شهرستان امری ضروری و لازم الاجرا دانست.

رحیمی اظهار داشت: با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی، سیستم‌های آبیاری‌های نوین، نصب کنتور‌های هوشمند حجمی روی چاه‌های مجاز و طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی قیروکارزین به دشت‌های شهرستان، این روند در حال تکمیل‌تر شدن می‌باشد و می‌توان به تعادل نسبی منابع و مصارف آب شهرستان امیداورانه تر نگاه کرد.

وی بیان نمود: با توجه به مسائل و حساسیت‌های موجود در مورد  آب و وجود خشکسالی‌ها، باید همه دستگاه‌ها تعامل و همدلی نمایند و برای مصرف بهینه آب باید از وسایل کاهنده مصرف آب استفاده کنند.

رحیمی در ادامه در خصوص اتخاذ تصمیماتی به منظور تلاش برای عدم آلودگی آب‌های شرب زیرزمینی و سایت زباله اشاره کرد و گفت : آلودگی آب‌های زیرزمینی همواره دغدغه مسئولین بوده و یکی از عوامل تاثیر‌گذار  عدم ساماندهی صحیح سایت‌های زباله می‌باشد.

وی افزود: چاه‌های آب زیرزمینی با جابجایی هیدرولوژیکی آلوده می‌شوند و استفاده از این آب‌ها باعث ایجاد خطراتی برای سلامت عمومی از طریق مسمومیت یا شیوع بیماری می‌شود که با دستور کار قرار دادن این موضوع توسط شورای حفاظت از منابع آب از خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد .


انتهای پیام/

نظرات بینندگان