کد خبر: ۱۵۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
در همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" مطرح شد:

حجاب پرچم امنیت اجتماعی و زنها پرچمدار آن هستند

در همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" حجاب به عنوان پرچم امنیت اجتماعی و زنها پرچمدار آن معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در همایش ملی"زن، جامعه امنیت"، که به همت مجمع  رهروان امر به معروف و نهی از منکر این استان برگزار شد، بر نقش ویژه بانوان پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس نسوان باعث افتخار ما هستند و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش ویژه دارند. 

 وی افزود: حجاب پرچم امنیت اجتماعی است و زنها پرچمدار آن هستند و همه آحاد جامعه در تولید آن باید احساس وظیفه کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر بخواهیم امنیت اجتماعی را در جامعه برقرار کنیم باید زن و مرد با هم همکاری کنند و در تولید و بهره‌برداری از آن شریک باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: ضرورت و اهمیت امنیت در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست و در تمدن اروپایی زن‌ها به عنوان شهروندان حق دارند از امنیت بهره‌مند شوند و بر این باورند که پیشرفته‌ترین امت‌های دنیا هستند.

آیت الله دژکام در ادامه تصریح کرد: ما در دین و تفکر خود بسیار فراتر از این موضوع را داریم و حق زن از امنیت از بدیهی‌های اولیه حق بانوان در جامعه است و جز مسلمات دینی ما است‌.

امام جمعه شیراز در پایان اظهار کرد: امنیت دنیا و آخرت ویژگی تفکر دینی ما است اما نقش زن در تولید امنیت ویژه است.

نگاه انقلاب به زنان يك نگاه ويژه است

سرلشكر مصطفي ايزدي، فرمانده قرارگاه تهدیدات نوین سایبری نیروهای مسلح و
رئيس هئيت امناء مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر كشور، نیز در این همایش گفت: نگاه انقلاب به زنان يك نگاه ويژه است و زنان در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت ملی می‌تواند نقش بسيار برجسته داشته باشد.

 وی همچنین بیان کرد: ما امروز افتخار می‌كنيم كه در محضر صاحب امر قرار داريم و اگر می‌خواهيم به يك شرايط مطلوب در زمينه حجاب برسيم بايد در مسير قرآن و اسلام گام برداريم .

وی افزود: در انقلاب اسلامی زن گوهر اصلی و يك موجود مقدسی است كه دوشا دوش مردان در صحنه‌ها حضور داشته و دارند.

رئيس هئيت امناء مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر كشور ادامه داد: اين زن‌ها و مادران هستند كه در پيروزی انتقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند و ما با جهاد تبئين و امر به معروف و نهی از منكر بايد در زمينه برخورد با بدحجابی تلاش مضاعف كنيم.

سرلشكر ايزدی در پایان، تصريح كرد:‌دشمن درصدد است كه بنيان خانواده‌های ايرانی را گسسته كند و ما بايد هوشيار باشيم و در توليد امنيت اجتماعی با هم همكاری مضاعف داشته باشيم.

حجاب پرچم امنیت اجتماعی و زنها پرچمدار آن هستند

در مشکلات نباید زبان دشمن شویم 

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز ضمن حضور در ابن همایش ملی به ارائه سخنرانی پیرامون نقش و اهمیت زن در جامعه امروزی پرداخت.

وی به هجمه‌ها و مخالفت‌های علنی دشمنان به ارزش‌های دینی و عفت عمومی اشاره کرده و به تبیین نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی اشاره کرد.

سردار حبیبی در ادامه با بیان اینکه در دفاع مقدس کل دنیا علیه کشور ما قرار گرفت، تاکید کرد: تمام دنیا می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد اما با لطف خدا و رهبری فرزانه انقلاب موفق نشدند امروز هم با توطئه‌های مختلف قصد برهم زدن امنیت را دارند که با تدابیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی فارس با طرح این پرسش که اگر کسی در خانواده خود مشکل داشته باشد آن را فریاد می‌زند یا آن را درست می‌کند؟، اظهار کرد: ما در مشکلات نبایستی زبان دشمن شویم  بلکه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و  رهنمودهای ایشان را اطاعت و اجرا کنیم.

از مهم‌ترین مباحثی که زن بر آن تمرکز کرد زن در جامعه اسلامی است

سیروس سجادیان رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس هم در ادامه نیز هدف از برگزاری این همایش را تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که دشمن بر آن تمرکز کرده، زنان ایرانی است و بر همین اساس این همایش برای مقابله با دشمن در راستای دسیسه‌ها و تحریف‌هایی که در رابطه با زن ایجاد کرده، در دستور برگزاری قرار گرفته است.

سجادیان با اشاره به اینکه ٤٤ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و ٤ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده است، عنوان کرد: تبیین مقام زن در جمهوری اسلامی، نقش زن ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و نقش زن در تولید امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، عمومی و امنیت پایدار و همچنین حقوق زن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی از محور‌های این همایش بوده است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان