کد خبر: ۱۵۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

دغدغه‌هایی از جنس «دختران نسل امروز»

در میزگردی که با عنوان "نسل امروز" و با حضور نوجوانان دهه هشتادی به زودی تقدیم مخاطبان و شهروندان خواهد شد، پیرامون مشکلات و کاستی‌ها و نواقص آموزش و پرورش و حتی مربیان و معلمان، برنامه‌های صدا و سیما‌، امنیت شغلی افراد، مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخن گفته شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اولین میزگرد شیرازه در سال ۱۴۰۲ کمی و شاید هم کاملا متفاوت‌تر از میزگردهایی بود که تا کنون برگزار شده است.

چون نه مدعوینش مسئولین بودند و نه قرار شد سوالی از مهمان‌ها پرسیده شود. بلکه ماجرا،  یک دور همی دوستانه است که از فضای مجازی عبور کرد و تبدیل به یک گفتمان، در دنیای حقیقی شد و تقارنش با روز میلاد حضرت معصومه و روز دختر آن را متفاوت‌تر والبته جذاب‌تر کرد.

دغدغه‌هایی از جنس «دختران نسل امروز»

خانم معلمی که در یکی از شهرهای استان فارس تدریس می‌کند، مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد تا نظرات مخاطبانش را جویا شود.

در این میان چند دانش‌آموز دختر در مقاطع مختلف تحصیلی کامنت‌هایی را زیر پُست خانم معلم قرار می‌دهند که برای او جالب است

و همین می‌شود آغاز یک دور همی دوستانه و یا میزگرد دختران «نسل امروز»

آنها به دعوت خانم معلم در کافه‌ای سنتی در شهر شیراز  گرد هم جمع شدند و در گفتگویی چند ساعته پیرامون دغدغه‌ها، مشکلات، مطالبات خود و انتظارشان از خانواده و جامعه سخن گفتند.

دغدغه‌هایی از جنس «دختران نسل امروز»

معضلات و دغدغه‌هایی که اگر چه با زبان نوجوانی مطرح شد، اما می‌تواند راه‌گشای مسئولان در اداره امور باشد.

به راستی اگر مسئولین امر در ماه تنها دو جلسه و دور همی اینچنینی با نوجوانان و جوانان برگزار کنند، بسیاری از مشکلاتی که سالهاست گریبان‌گیر جامعه و نسل جوان است برطرف خواهد شد.

در این میزگرد که با عنوان "نسل امروز" به زودی تقدیم مخاطبان و شهروندان خواهد شد، پیرامون مشکلات و کاستی‌ها و نواقص آموزش و پرورش و حتی مربیان و معلمان، برنامه‌های صدا و سیما‌، امنیت شغلی افراد، مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخن گفته شد.

دغدغه‌هایی از جنس «دختران نسل امروز»

فاطمه، سحرناز، زهرا، نیکا، عسل و اسماء شش دختری هستند که در این میزگر به بیان مسائل و مشکلات قشر نوجوان و جوان امروز و دغدغه‌هایی که شاید مطالبه همه هم سالان‌شان است می‌پردازند.

این میزگرد که به مناسب روز دختر و آشنایی با خواست و مطالبه جوانان و نوجوانان از خانواده، مدرسه، جامعه و مسئولان برگزار شد، زوایای مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار داده است که به زودی شرح کامل آن منتشر خواهد شد.

دغدغه‌هایی از جنس «دختران نسل امروز»

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان