کد خبر: ۱۵۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
مسئول انجمن راویان سپاه فجر استان فارس درگفتگو با شیرازه:

رزمندگان استان فارس در آزادسازی خرمشهر خوش درخشیدند

مسئول انجمن راویان سپاه فجر استان فارس گفت: رزمندگان استان فارس اولین نفراتی بودند که وارد خرمشهر شدند و خرمشهر ازاد شد و قطعا رزمنده ایرانی درس جهاد را از کربلا یاد گرفتند .
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید رضا متولی مسئول انجمن راویان سپاه فجر استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: بعد از فتح خرمشهر صدام باور نداشت که این اتفاق رقم بخورد و وقتی متوجه شدکه کامل خرمشهر از دستشان خارج شده بود و شکست را پذیرفت و بلافاصله دست به دامان کشورهای استکبار شد تا بر کشور ما فشار وارد کند و حرکت پیروزمندانه رزمندگان اسلام متوقف شود.

وی با بیان اینکه آتش‌بس در سازمان ملل مطرح شد و همان موقع موضوع قطعنامه ۵۹۸ هم رقم خورد، عنوان کرد: دشمن به دنبال این بود که رکودی را ثبت کنند تا صدام بتواند نفس تازه‌ای بکشد به طور کلی این هدف ظالمانه بود صدام غیر قابل اعتماد بود و شاهد بودیم که در پایان جنگ و پذیرفتن قرارداد ۵۹۸ از سوی ایران اسلامی حملات خود را شروع کرد و حتی به گروهک‌های نفاق کمک کرد.

رزمندگان استان فارس در آزادسازی خرمشهر خوش درخشیدند

متولی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس که منجر بهآازادی خرمشهر شد از ۱۰ اردیبهشت ماه عملیات اغاز و با رمز مبارک یا رسول الله (ص) و همزمان هم عملیات بزرگی به صورت فریب در فکه اغاز شدتصریح کرد: نیروهای استان فارس در قالب تیپ ۳۳ المهدی و تیپ ۳۵ امام سجاد (ع) در منطقه فکه دشمن را غافل گیرکردند و تمام فکر و ذکر دشمن  و یگان‌های زرهی به سمت فکه معطوف شد.

مسئول انجمن راویان سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه دشمن از مسیر اهواز به خرمشهر و خود شهر غافل شد، اظهار کرد: رزمندگان استان فارس آنقدر زیبا دشمن را غافل‌گیر کردند که رژیم بعث عراق متوجه نشد که این عملیات اصلی نیست.

متولی با ذکر خاطره‌ای عنوان کرد: یادم است که صدام مصاحبه‌ای داشت و بیان کرده بود که اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را باز پس بگیرند  کلید بصره را به قوای ایرانی می‌دهم و این شکست خیلی برایش سنگین بود  و ما نیز به رزمنده‌های استان فارس که در سخت‌ترین لحظات نبرد خوش درخشیدند افتخار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: رزمندگان فارس اولین نفراتی بودند که وارد خرمشهر شدند و خرمشهر آزاد شد و قطعا رزمنده ایرانی درس جهاد را از شهدای کربلا یاد گرفتند .


انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، خرمشهر
نظرات بینندگان