کد خبر: ۱۵۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگیری قاتلی که به خاطر 110 گرم طلا دست به قتل زد تا انهدام باند سارقان مغازه در شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کشف 14 ميليارد کالاي قاچاق در فيروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف محموله كالاي قاچاق به ارزش 14 میلیارد و 110 میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 مهدی جوکار ، بیان كرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي فیروزآباد هنگام گش تزني و ایست و بازرسي مقطعي در يك عملیات ضربتي به 4دستگاه خودرو سبک مشكوك و آنها را با اقدامات فني و تخصصي متوقف کردند .

وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل 44 هزار و 860 پاکت سیگار، 3 هزار و 335 ثوب پوشاک، 4 عدد موتورسیكلت پاکشتی، 597 عدد انواع ابزار آلات، 236 جفت کفش، 361 قوطی انواع پودرهای مکمل، 6 عدد مخلوط کن، يك دستگاه لباسشویی و 27 طاقه پارچه خارجي قاچاق و فاقد مدارک گمركي را كشف کنند.

فرمانده انتظامي فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه 4 نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش محمولههاي قاچاق برابر نظر كارشناسان 14 میلیارد و 110 میلیون ريال برآورد شده است.

 جوكار با اشاره به اينكه متهمان براي سیر مراحل قانوني روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن 110 اطلاع دهند.

دستگيری سارق باغ شهری حسين آباد قبله

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگیری سارق باغ شهري محدوده حسین آباد قبله با اعتراف به 25 فقره سرقت خبر داد.

 خسرو رزمجويي ، بیان كرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از باغ شهري در محدوده حسین آباد قبله جهرم، شناسايي و دستگیري سارق يا سارقان دردستور کار تیم عملیات کلانتری 11 جمهوري قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات فني و بررس یهای همه جانبه در اين خصوص يك سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در يكي از محلههاي جهرم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه به 25 فقره سرقت از باغ شهري محدوده حسین آباد قبله اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 رزمجويي با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همگانی با پلیس است، از شهروندان خواست اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سریعا از طریق سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند.

قتل به خاطر 110 گرم طلا/دستگيری قاتل در قوچان

فرمانده انتظامی مهر گفت: قاتلي كه به خاطر سرقت طلا، پیرزني را در بخش اسیر اين شهرستان به فتل رسانده بود دستگیر و روانه زندان شد.

 بهادر رزمجوئی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل در بیستم مهرماه سال جاري در بخش اسیر شهرستان مهر، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند كه فردي ناشناس از طريق ديوار وارد منزل پیرزن شده و پس از سرقت طلاجات، ضمن وارد كردن چند ضربه با سلاح سرد به دستان وي، مقتول را با دست خفه و متواري شده است.

فرمانده انتظامی مهر ادامه داد: تحقیقات تخصصي پلیس برای شناسایی عامل یا عاملان قتل به صورت ويژه آغاز و سرانجام مشخص شد قاتل به یکی از شهرستانهای استان خراسان رضوی متواری شده است

 رزمجوئی ادامه داد: مأموران با اخذ نیابت قضائی به محل اختفای متهم )شهرستان قوچان(عزیمت و با همکاری مأموران پلیس آگاهی آن شهرستان طی یک عملیات ضربتی قاتل 54 ساله ر ا دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی مهر با اشاره به اینکه در تحقیقات تکمیلی متهم به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه قتل را سرقت طلاجات مقتول عنوان کرد، اظهار داشت: در بازرسي از مخفیگاه قاتل 110 گرم طلاي مسروقه متعلق به مقتول کشف شد.

اين مقام انتظامي ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حوادث تلخ و ناگوار، خاطر نشان کرد: پلیس با همکاری دستگاه قضا با افراد هنجارشکن برخورد قانونی خواهد کرد.

انهدام باند سارقان مغازه در شيراز

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام باند 7 نفره سارقان مغازه و کشف 17 فقره سرقت در شیراز خبر داد .

 کاووس حبیبي ، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مغازه هاي ابزار و آلات فروشي در سطح شهر، کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی با تشكیل تیم دويژه از صحنه های سرقت بازديد و تحقیقات پلیسی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد اعضای یک باند با استفاده از خودروهای باري سرقتی از جمله وانت پیكان، وانت مزدا، تويوتا باري و نیسان پس از تخريب ديوار پنجره و درب مغ ازه اقدام به سرقت و بارگیري ابزار آلات و لوله و اتصالات از مغازه ها کرده و متواری می شده اند.

این مقام مسئول افزود: در ادامه کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات خاص فنی اطلاعاتی موفق شدند طی چند عملیات منسجم، اعضای این باند که 7 نفر بودند را شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه اعضای این باند در بازجویی های صورت گرفته به 17 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، گفت: متهمان براي سیر مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند .

 حبیبی افزود: شهروندان مغازه خود را به وسایل هشدار دهنده تجهیز و نسبت به روشنایی کافی
اطراف محل کسب در شب ها اقدام کنند.

انتقام گيری با انتشار تصاوير شخصی درفضای مجازی

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی عامل انتشار تصاویر شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

 مراد صارمی، بیان كرد: در پی وصول شکوائیهای با موضوع انتشار تصاویر شخصی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل و موضوع دردستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلی س، متهم شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی وي به پلیس فتا احضار شد.

فرمانده انتظامی اقلید تصريح كرد: متهم در مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف و دلیل انجام این جرم را تلافی و انتقام عنوان کرد.

دستگيری سارق در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از دستگیري سارق ساختمانهاي نیمه كاره با 12 فقره سرقت در این
شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، بیان كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت از ساختمانهاي نیمهكاره در سطح حوزه استحفاظي كازرون، با توجه به اهمیت موضوع دستگیري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پلیس آگاهي تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فني و اشرافیت کامل، موفق شدند در اين خصوص يك سارق را شناسایی و وي را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي کازرون با بیان اینکه متهم در بازجويي اولیه به 12 فقره سرقت از ساختما نهاي نیمهكاره اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لامرد از کشف 420 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق در بازرسی از یک سواري پژو 405 خبر داد.

 مهراب زار ع پور ، در تشريح اين خبر اظهار داشت : در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ماموران انتظامی لامرد حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي به یک خودرو پژو 405مشکوک و آن را براي بررسي بیشتر متوقف كردند .

وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 420 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق كشف و راننده را
نیز دستگیر كنند.

 زارع پور  با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مكشوف ه 5 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد .

کلاهبرداری 180 ميليونی از شهروند دارابی با پرداخت بيعانه/متهم در خرمشهر دستگير شد

فرمانده انتظامی داراب ا ز دستگیری کلاهبرداری ک ه با درج آگهی دروغین در یکی از سای تهای آگهی محور از يك شهروند يك میلیارد و 800 میلیون ريال کلاهبرداری کرده بود خبر داد .

 علیرضا نوشاد ، بیان كرد: در پی شکایت خانمي مبنی برمشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایتهای آگهی محور و کلاهبرداری از وي، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا داراب قرار گرفت .

وی ادامه داد: مالباخته بیان داش ت ک ه در یک ی از سایتهای فضاي مجازي ب ا یک آگهی تحت عنوا ن خودرو زیر قیمت بازار برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ يك میلیارد و 800 میلیون ريال وج ه ب ه عنوا ن بیعانه از من درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی تماس نبود .

فرمانده انتظامی داراب گفت: ب ا اقداما ت فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلی س فتا ، متهم د ر شهرستان خرمشهر از توابع استان خوزستان شناسای ی و كاركنان انتظامي ب ا اخذ نیابت قضائي فرد كلاهبردار را دستگیر كردند .

 نوشاد با اشار ه به اینکه در بررس یهای تکمیلی مشخص شد متهم يك میلیارد و 800 میلیون ريال از شاكي كلاهبرداري كرده است ، افزود: فر د دستگی ر شده در صحبتها ی خود بیان کرد ک ه برخ ی از مرد م به واسطه قیمت پایین و به دلی ل طم ع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وج ه ب ه عنوان پیش پرداخت و از ای ن طریق موردکلاهبرداری قرار م یگیرند .

این مقام انتظامي با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگه یها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد در ج کننده آگهی، مبلغ ی ا مبالغ ی را واریز نکنند، گف ت: شهروندان در خصو ص خری د از سایتهای خرید و فروش دقت کاف ی را داشته باشند و در صورت برخور د با هرگون ه مور د مشکوک آ ن را از طريق تلفن 110 با كارشناسان در میان بگذارند.

کشف سوخت قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف 3 هزار و 200 لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش 890 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام در تشریح این خبر بیان كر د: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق سوخت توسط افرادی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلی س قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظام ی با دستور قضائی، دو دستگاه کامیون و یک واحد منزل مسکونی را مورد بازرسی قرار دادند و 3 هزار و 200 لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و ضبط کردند .

 قسام  خاطر نشان کرد: سوخت مکشوفه جهت بازگشت به چرخه توزیع به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شهرستان تحویل و 3 نفر در این رابطه با پرونده متشکله روانه دادسرا ش دند .

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان