کد خبر: ۱۵۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

سوم خرداد و فتح خرمشهر؛ یادگاران ماندگار

سوم خرداد ماه یادآور رشادت دلاور مردانی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر، خونشان، زمین این دیار را گلگون ساخت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با روز ملی مقاومت،ایثار و پایداری که روز فتح خرمشهر است می‌فرمایند:باید روز آزادی خرمشهر را به عنوان یک یادبود و افتخار ملی و میهنی گرامی داشت. این  روز که روزخرمشهر قهرمان نامگذاری شده، به واقع نماد ایمان، ایثار، فداکاری و دلاوری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

اساسا روز سوم خرداد یکی از نقاط عطف جنگ هشت ساله است. در چنین روزی رزمندگان دلیر ما باتوکل برخدا و امدادهای غیبی توانستند رژیم بعث عراق را که همه  ابرقدرت‌های جهان حامی آن بودند را از پای در آورده و این‌گونه مردم ما را با حفظ انقلاب و میهن عزیزمان از تعرض بیگانگان امیدوار و مصمم نگه دارند. 

سوم خرداد ماه یادآور رشادت دلاور مردانی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر، خونشان، زمین این دیار را گلگون ساخت، به گونه‌ای که استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی حاصل جان‌فشانی این دلاورمردان است که درس آزادگی را در مکتب حسین (ع) آموختند.

گرامی‌داشت یوم الله سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر،در حقیقت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان والا مقام هشت سال دفاع مقدس بویژه احیای نام بلند حماسه سازان آزاد سازی خرمشهر یا همان خونین شهر مظلوم است. 

سوم خرداد و فتح خرمشهر؛یادگاران ماندگار

به حق که سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی نگین افتخاری بر تارک رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان بزرگ سرزمینمان می‌باشد. این روز و این مناسبت پیام مقاومت ملتی است ک یک تنه دربرابر استکبار جهانی ایستاد و در این راه ایثار،مقاومت و جانبازی غیور مردان و شیر زنان آن را در تاریخ حماسه هشت ساله دفاع مقدس برای نسل‌های آینده به ودیعه نهاد.

 خرداد ماه نماد دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است و این ماه سرنوشت ساز دراذهان ملت شریف ایران ،تاریخی همیشه جاری و همواره ماندگار خواهد بود.لازم است یاد و خاطره سرداران بزرگ و نیروهای جان برکف کشورمان را که در عملیات‌های بیت المقدس و ازاد سازی خرمشهر از چنگال متجاوزین عراقی مردانه ایستاند و به فیض شهادت نائل گردیدند گرامی بداریم و بر روح و روان شهدای این ایام سلام و درودو صلوات و فاتحه بفرستیم و برای رزمندگان، ازادگان و جانبازان و عموم ایثارگران بازمانده از عملیات‌های مهم خرداد ماه بویژه عملیات ازاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ تاکنون صحت و سلامتی و توفیقات روز افزون را مسئلت نماییم.

نویسنده: سید محی الدین حسینی،فعال رسانه

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان