کد خبر: ۱۵۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تکمیل و ساخت کتابخانه و تالار مرکزی شیراز، همچنان چشم انتظار همت بلند مدیران فرهنگی استان فارس

در بین ۱۱۴ مصوبه سفر رئیس جمهور به فارس در حوزه‌های مختلف، سه مصوبه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم می خورد که نیاز به همت و پیگیری مسئولان جهت تکمیل و راه‌اندازی دارد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور  که در مهرماه ۱۴۰۰ به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی گذری هم بر حوزه فرهنگ و ارشاد زد و بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت تاکید کرد و آن را از اولیت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد.

 وی که در سفر به فارس ۱۱۴ مصوبه برای پیگیری و تکمیل در اختیار دولتمردان این استان قرار داد، استاندار فارس و مدیران را مکلف به اجرای انها در کوتاه ترین زمان ممکن نمود.

در بین این ۱۱۴ مصوبه که در حوزه‌های مختلف است، ۳ مصوبه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم می‌خورد که نیاز به همت و پیگیری مسئولان جهت تکمیل و راه‌اندازی دارد.

مجتمع فرهنگی خنج یکی از  این مصوبات بود که در سال ۱۳۸۶ با هدف رونق دوچندان فعالیت‌های  فرهنگی هنرمندان و انجمن‌های  تخصصی هنری ساخته شد که با زیر بنای ١٨٥٠ متر مربع در دوطبقه مراحل ساخت را طی کرده و شامل کلاس‌های آموزشی، نگارخانه، فضای اداری و سالن چند منظوره ٢٥٠ نفری است.

اما آنچه باعث شد که پیگیری و تکمیل این مجموعه در مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گیرد، مشکلی بود که بین شهرداری خنج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان وجود داشت که موجب شده همچنان افتتاح و به بهره‌برداری نرسد.

تکمیل و ساخت کتابخانه و تالار مرکزی شیراز، همچنان چشم انتظار همت بلند مدیران فرهنگی استان فارس
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه پیش از این نیز پیگیر این موضوع شد(کلید بازگشایی مجتمع فرهنگی،هنری خنج، در دستان شهردار این شهرستان) و ماجرا را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درمیان گذاشت و همین امر سفر قانعی به خنج را در پی داشت.

پس از این سفر که مشکل همچنان پا برجا بود با پیگیری مجدد این رسانه(یک قدم مانده تا حل مشکل پروژه مجتمع فرهنگی خنج) و در میان گذاشتن مشکل با استاندار فارس، ماجرا ادامه داشت تا اینکه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به شهرستان خنج سفر کرده و از این مجتمع بازدید نمود.

ایمانیه تیرماه سال گذشته در بازدید از این مجتمع، عنوان کرده بود: در هفته دولت شاهد افتتاح مجتمع فرهنگی خواهیم بود.

 اکنون به منظور پیگیری سرانجام این مجتمع و بررسی وضعیت دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه فرهنگی،، گفتگویی با حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام دادیم.

تالار مرکزی شیراز دیگر مصوبه این دستگاه است که با حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قراردارد  که خبرنگار ما ایتدا به سراغ آن رفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به این استان، اعلام کرد: تالار مرکزی شیراز با حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قراردارد.

قانعی در ادامه در خصوص مشخصات فنی و نحوه تخصیص اعتبار این پروژه طی سال گذشته اعلام کرد. تالار مرکزی شیراز با زیربنای ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۲ آغاز و کلنگ‌زنی شده است که از ویژگی‌های منحصربه فردی در طراحی مجتمع‌های فرهنگی برخوردار است به گونه‌ای که یک سالن ۷۰۰ نفره قاب صحنه‌ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه‌ای و محیط تمرینی ویژه گروه‌های نمایشی در آن جانمایی شده و بخش‌های ویژه آموزشی، اداری، رستوران و کافی شاپ، مهمانسرا، گالری، سالن تخصصی ۹۰۰ نفره اجرای موسیقی از دیگر امکاناتی است که در پروژه تالار مرکزی شیراز دیده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین اشاره کرد که در سفر اول ریاست جمهوری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان طی سه سال به این پروژه اختصاص یافت و تا کنون در دو مرحله ۴۸.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و اسکلت فلزی مرحله اول این پروژه رو به اتمام است.

به گفته قانعی، طی سالیان گذشته توجه جدی در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه وجود نداشته و از ابتدای دولت سیزدهم و با پیگیری‌های وزارت ارشاد، ساخت زیرساخت‌های فرهنگی با جدیت و توجه بیشتری پیگیری شده و امیدواریم که خبر خوش افتتاح این زیرساخت مهم فرهنگی را در همین دولت اعلام کنیم.

وی ادامه داد: اهتمام نمایندگان مجلس و همراهی استاندار فارس، چرخ‌های ساخت این پروژه را بصورت جدی‌تر به چرخش در خواهد آورد.

با پیگیری شیرازه مجتمع فرهنگی شهرستان خنج به بهره‌برداری رسید

وی با اعلام اینکه از دیگر مصوبات فرهنگی سفر ریاست محترم جمهوری تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج بود که در اسفند ماه سال گذشته، با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان خنج مشکل زمین مجتمع هم برطرف گردید و مجتمع فرهنگی این شهرستان تکمیل، تجهیز و اکنون در حال بهره‌برداری است، گفت: ساخت این مجتمع از سال ۱۳۸۶ توسط اداره راه و شهرسازی استان فارس با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع آغاز و در سال ۱۳۹۰ جهت تکمیل، تحویل اداره راه و شهرسازی لارستان شد که پس از ۱۵ سال، در سال گذشته با تامین اعتبار به مبلغ یک میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس، تکمیل و تحویل این اداره کل گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام اینکه، زمین این ساختمان نیز با حمایت استانداری فارس و همکاری شهرداری و خیرین محلی، به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، واگذار گردیده است، گفت: ساختمان فوق، شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره با ظرفیت 280 صندلی، نگارخانه، کلاس های آموزشی و فضای اداری است و به زودی با استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر انجمن های فرهنگی و هنری، بهره برداری از آن آغاز‌‌‌ خواهد شد.

به گزارش شیرازه، به سرانجام رسیدن و تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز نیز به عنوان مهم‌ترین خواسته حوزه فرهنگ و هنر استان در سفر ریاست جمهوری به فارس مطرح شد که امید است با تامین اعتبار و همت مسئولان حوزه فرهنگ و مدیران ارشد استان این کتابخانه به سرانجام برسد و پس از سال‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن، شاهد آغاز ساخت آن در زمینی که در پارک ولیعصر شیراز کلنگ‌زنی شده باشیم.

تکمیل و ساخت کتابخانه و تالار مرکزی شیراز، همچنان چشم انتظار همت بلند مدیران فرهنگی استان فارس
 
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، قصد دارد تا قبل از دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس، ما بقی مصوبات دور اول سفر آیت‌الله رئیسی را بررسی و میزان پیشرفت هر پروژه و مشکلات سد راه آنها را به اطلاع عموم مردم برساند.

 انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان