کد خبر: ۱۵۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
امام جمعه اهل سنت شیراز:

انقلاب اسلامی اولین انقلاب جهانی که بر پایه عدالت، ایمان و عزت پایه‌گذاری شد

امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: انقلاب اسلامی اولین انقلاب جهانی بود که بر پایه عدالت، ایمان و عزت پایه‌گذاری شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به همه آزادی‌خواهان جهان تسلیت گفت.

وی در خصوص مکتب روح‌الله عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) انسانی فرهیخته، شجاع، بردبار، توانمند و اهل علم و اراده بودند؛ ایمانشان به خداوند راسخ بود، پیرو قرآن و رسول‌الله(ص) و بزرگان دین مبین اسلام بودند.

شیخ خواجوی ادامه داد: خمینی کبیر(ره) از چیزی نمی‌ترسیدند و همواره توکلشان بر خداوند بود و معتقد بودند کسی که بر خدا توکل کند این توکل برای او کافی است.

امام جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه امام خمینی دنباله‌رو احساسات افراط و تفریطی نبودند، اظهار کرد: ایشان دین و اسلام برایشان مهم بود و توجهی به شیعه یا سنی بودن افراد نداشتند و همه مردم برایشان یکسان بودند و هر کسی که راه خدا و پیامبر را در پیش گرفته بود برای ایشان ارزشمند و قابل احترام بود.

وی ادامه داد: ایشان روزی که از تبعید بازگشتند و به ایران آمدند، فقط ندای وحدت سر دادند که شیعه و سنی همه یکی و مسلمان هستند و همه را به یک چشم نگاه می‌کردند.

خواجوی اضافه کرد: به همین خاطر مردم و آزادی‌خواهان جهان در سرتاسر دنیا متوجه شدند که باید دنباله‌رو امام خمینی(ره ) باشند که بحمدالله این‌چنین هم شد.

به عقیده امام جمعه اهل سنت شیراز، امام خمینی با عزم و اراده راسخ، شجاعت و توکلی که بر خدا داشتند برای همه مردم مشهود بود که راه ایشان، برگرفته از راه و مکتب و فرامین خداوند و پیامبر اسلام است.

شیخ خواجوی عنوان کرد: مگر نفهمیدیم که آمریکا و استکبار جهانی سعی و تلاش کردند که این انقلاب را در هم بکوبند و می‌خواستند به هر شیوه و وسیله‌ای که شده این عزم و اراده راسخ رهبر کبیر انقلاب را برهم بزنند اما له لطف خداوند نتوانستند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه قصد داشت به هر شکلی توطئه کند که مردم را از این انقلاب مایوس کند و این اتفاقات همچنان هم ادامه دارد،  اظهار کرد: دشمن دست از کار نمی‌کشد و می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را با مشکلاتی مواجه کند تا مردم را ناامید کند، اما به فضل خداوند موفق نشدند.

انقلاب اسلامی اولین انقلاب جهانی بود که بر پایه عدالت، ایمان و عزت پایه‌گذاری شد، امام جمعه اهل سنت شیراز در این خصوص، عنوان کرد:  در سراسر دنیا مردم متوجه شدند که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اراده و خواست پروردگار است و وقتی لطف و کرم و دست خداوند همراه جریانی باشد، آن انقلاب شکست‌ناپذیر است و این امر موجب نا امیدی دشمنان اسلام شده است.

وی در پایان گفت: دشمنان متوجه هستند که عدالت‌محوری و ایمان و اراده امام خمینی تا ابد موجب شد تا این انقلاب پایدار بماند تا به دست صاحبش، امام زمان برسد.

انتهای پیام/ 224224
نظرات بینندگان