کد خبر: ۱۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد :

شهید چمران نماد عرفان و شجاعت

عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس، گفت: شهید چمران با وجود اینکه سالیان سال در کشور آمریکا بود به‌هیچ‌وجه روحیه دینی و تقوایش تحت شعاع قرار نگرفت و در کنار همه اینها بصیرت، شهامت و شجاعت را به ارث گذاشت که به معنای واقعی کلمه یک عاشق بود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روز شهادت مصطفی چمران به نام روز ملی بسیج اساتید نام‌گذاری شده است، منش شهید چمران از مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام بوده و بایستی اساتید، شهید چمران را الگوی خود قرار دهند.

شهید چمران در عین حالی که یک استاد دانشمند بود و در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کرد؛ اما دغدغه مردمانی را داشت که مظلوم واقع شده بودند؛ بنابراین تحصیل را رها کرد و در بسیاری از کشورهایی که مردمانش مورد ظلم و جور واقع شده بودند حضور یافت و به داد مردمان ستم‌دیده رسید.

شهید چمران یک عارف تمام عیار بود

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری افزود: شهید چمران بدون تعارف یکی از اعجوبه‌های تاریخ بود فردی که جامع کمالات مختلف و صفات گوناگون بود؛ شخصی که از همان کودکی تا لحظه شهادت انسانی جهت‌دار و زندگی معناداری داشت، این شهید دانشجوی برجسته جهانی بود که در استعداد ذهنی کم‌نظیر بود چنین فردی یک رزمنده مجاهد فداکار و ایثارگر می‌شود که در کنار این ویژگی‌ها یک عارف تمام‌عیار که در میان مردم مثل مرادش حضرت امام راحل بود.

وی با اشاره به شخصیت سیاسی شهید چمران بیان کرد: ایشان یکی از سیاستمداران برجسته در سطح جهان که از همان ابتدا از همراهان موسی صدر در لبنان بود که بسیار اثرگذار بود و در این کشور کنار ایتام و اقشار مستضعف خدمات شایانی انجام داد و در ایران هم در خدمت آرمان‌ها و اهداف امام بود؛ حضور فعال در خط مقدم خوزستان برای مبارزه با گروه ضدانقلاب که در میان مردم نفوذ کرده بود گویای شخصیت برجسته‌اش بود.

آیت‌الله کلانتری در ادامه افزود: پس از اینکه جنگ شروع شد این شهید عزیز به‌عنوان بنیان‌گذار جنگ‌های نامنظم شناخته شد که بسیار اثرگذار بود علی‌رغم کارشکنی‌های بنی‌صدر این عارف بزرگ با توان فوق‌العاده در جذب جوانان پرشور و رزمنده آن‌ها را ساماندهی کرد و مدت‌های زیادی بر علیه حزب بعث و خائنین اقدامات تأثیرگذاری انجام داد.


شهید چمران یک عارف تمام عیار بود

عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: شهید چمران در عین حالی که در تحصیلات علمی رده‌بالایی داشت یک نخبه علمی بارز بود که برای جوانان امروز جامعه ما باید درس‌آموز باشد؛ در کنار این ویژگی اخلاص شهید چمران دیگر مواردی است و همه کارهایش را برای‌خدا با زهد و پارسایی انجام می‌داد با وجود اینکه سالیان سال در کشور آمریکا بود به‌هیچ‌وجه روحیه دینی و تقوایش تحت شعاع قرار نگرفت و در کنار همه اینها بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، شهامت و شجاعت را به ارث گذاشت که به معنای واقعی کلمه یک عاشق واقعی بود.

این مقام مسئول در توصیه به جوانان تأکید کرد: اگر شهید چمران یک فرد جان فدا و مجاهدی بود که عاشقانه در راه خدا جهاد و تلاش می‌کرد باروحیه عاشقی که سرشار از معنویت بود به راه خود ادامه داد که در نهایت تعبد زندگی می‌کرد و اگر جوانان عزیز جامعه ما در زندگانی امثال شهید چمران بیشتر ورود کنند و از آن‌ها الگو بگیرند مطمئن باشند که در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.
 

انتهای پیام/224224







 
نظرات بینندگان