کد خبر: ۱۵۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۲
یادداشت؛

غدیر خط بطلان بر غائله حکمیت غیر علی است

غدیر؛ واقعه‌ای تا به قیامت ماندگار است و رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین نیازهای اسلام و خصوصاً جهان تشیع همین غدیر و مسئله غدیر است که امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه و پرداختن به آن هستیم.

 غدیر یک واقعه و یکی از رویدادهای مهم و بزرگ تاریخ اسلام است که در اواخر عمر پیامبر اکرم (ص) رخ‌داده و منشأ بسیاری از حوادث، تحولات، گرایش‌ها، فرهنگ‌ها، عقاید و ایده‌ها گردیده است.

 در طول ۱۴۰۰ سال گذشته محققان و اندیشمندان بسیاری به پژوهش و تجزیه‌وتحلیل و بررسی این واقعه تاریخی پرداخته‌اند؛ اما پایه همه این بررسی‌ها بر صحت و تحقق حادثه غدیر استوار است. 

غدیر سند هویت و شناسنامه شیعه است؛ غدیر خاستگاه ایمان و پایگاه نیک‌اندیشان و جایگاه نیکوکرداران و امید حقوق طلبان و وعده‌گاه عاشقان ولایت است.

 با حذف حماسه باشکوه غدیر از زندگانی مسلمانان، تحریف بس بزرگی در تاریخ رخ مسلمین و شیعیان رخ می‌دهد و انحراف بس ژرفی در افکار و رفتار مسلمانان پدید خواهد آمد. 

غدیر خط بطلان بر غائله حکمیت غیر علی است

ازاین‌رو پرچم‌داران غدیر پیوسته در تمام طول حیاتشان با بازگویی آن، در هوشیار و بیدارسازی خواب‌رفتگان و در پایدارسازی فراگردها در یغماگران و کودتاچیان، هماره کوشیده‌اند و از تمام فرصت‌ها برای حق‌گویی بهره بهینه برده‌اند.

 میراث‌بران غدیر از دودمان اهل‌بیت عترت و طهارت علیهم‌السلام این سیره علوی پای فشردند و حقایق آن حماسه آسمانی را به‌گونه‌ای گویا برای مردمان دوران خویش برشمردند که نتایج تبلیغ و ترویج و تبیین مسائل واقعه مهم برآیندی است از تلاش‌ها و کوشش‌های غدیریان در این عرصه بس مهم غدیر عید ولایت و اثبات حقانیت حاکمیت و جانشینی مولایمان علی (ع) و سند مظلومیت بانو فاطمه سلام‌الله علی‌ها، عید روز و هنگامه اعلان عمومی ولایت‌مداری علی و اولاد او علیهم‌السلام تاقیام‌قیامت است.

 سیره پیامبر گرامی اسلام در بنای حکومت، به منزله اهرم اجرایی قدرت، خلاف این باور را ثابت می‌کند. در پی مخالفت اهل مکه با رسالت نبوی و هجرت اجباری به مدینه حضرت با یاری و همراهی اهالی آن شهر بود که توانست شالوده حکومتی بر پایه عدالت اجتماعی را بیفکند.

غدیر خط بطلان بر غائله حکمیت غیر علی است

 بی شک، متناسب با چنین شیوه‌ای است که پیامبر بزرگوار اسلام تداوم رسالت و تکمیل دیانت خود را در فرایند تعیین جانشین خویش در غدیر خم دنبال کرد و به‌رغم برخورداری از حق و قابلیت والای انتساب مستقیم علی (ع)، با تبیین محورهای شایستگی چنین عنصری در مقام هدایت امور مسلمین، بر آن شد تا با درونی‌سازی پذیرش وی از سوی مخاطبین، بر ضرورت احراز ویژگی کارآمدی دولت اسلامی از رهگذر همکاری و مساعدت همگانی آحاد جامعه تأکید کند. 

نخبگان دینی و رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی باید حساب شده و به نحوی ظریف و عالمانه پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات مرتبط با غدیر باشند و اصل و اساس واقعیات غدیر را در سطح جامعه دینی و شیعی ترویج و بازگو نمایند. غدیر؛ واقعه‌ای تا به قیامت ماندگار است و رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

واقعه ماندگار غدیر خم اثبات حقانیت مولایمان علی و فرزندان آن امام همام در رهبری امت اسلامی دربعد از رحلت جانکاه پیامبر اسلام (ص) در آخرین حج او و خط بطلان بر حاکمیت هر کسی جز علی (ع) و ابطال ماجرای ننگین حکمیتی است که علی در آن حضور و نامی ندارد.

غدیر خط بطلان بر غائله حکمیت غیر علی است

 دشمنان اسلام به‌ویژه وهابی ون و امویان، عباسیان و قوم یزید و معاویه و ابوسفیان، داعش و تکفیری و سلفی و کمونیست و منافق، الحادی و پیروان فرقه‌های ضاله و گروهک‌های انحرافی از جمله بهاییان و عموم جاهلان زمانه پیوسته در پی انکار واقعه غدیر و هدف قراردادن اصل امامت و ولایت هستند؛ اما ازآنجا که حکومت سفاکان و دشمنان دین خدا پایدار نیست حکومت رسول خدا و جانشین بر حق او از مولای متقیان و امیرمؤمنان علی علیه‌السلام تا و اولاد معصومین او علیهم‌السلام همواره پایدار و مستدام خواهد بود. 

ترویج، تبلیغ و تبیین وقایع غدیر انهم در این دوره و زمانه که شبهات زیادی از سوی شبهه‌افکنان مطرح می‌گردد باید از اهداف و وظایف هر مسلمان شیعی باشد.



نویسنده:سیدمحی الدین حسینی؛ فعال رسانه



انتهای پیام/224224
برچسب ها: یادداشت ، غدیر ، شیرازه
نظرات بینندگان