کد خبر: ۱۵۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۲
یادداشت؛

آخرین ماموریتِ آخرین پیامبر

مسئله‌ی غدیر، بخشی مهم از طرح کلی و نقشه‌ی راه اسلام است که نسبت به امور دنیوی، مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی، سخن و طرح و برنامه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،پیامبر(ص) موظف شد تکلیف حاکمیت و قدرت پس از خود را بر اساس دستور خداوند معین کند،پیامبر(ص) باید از الگوی نهایی اسلام برای مدیریت جهانی پرده برداری می‌کرد الگویی که خدا اراده کرده بود که دنیا در نهایت به عصر ظهور برسد.

نقشه این حکومت بر اساس "علم" و بنیاد آن بر "تقوا" بود و نام آن «ولایت» و «امامت» نهاده شد.

 پیامبر در روز غدیر، امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان بالاترین نمونه الگوی حکومت اسلامی معرفی کرد و فقط کسانی در طول تاریخ حق حاکمیت بر بندگان خدا را خواهند داشت که نزدیک‌ترین‌ها به علی باشند تا آنکه تحقق کامل غدیر در عصر ظهور حجت حق محقق شود. 

در این الگو، قدرت باید در دست کسانی باشد که: قدرت را فقط ابزاری برای عدالت و ادای حق همه مردم می‌دانند تا جاییکه ممکن است جان خود را نیز هدیه کنند.

آخرین ماموریتِ آخرین پیامبر

آنقدر از علم و حکمت سرشار باشند که بستر رشد سطح آگاهی و دانش عمومی را فراهم کنند و دانش ایشان را وارد اجرا و اصلاح امور کنند.

آن قدر تقوا داشته باشد که مشارکت و تعاون عموم مردم را برای مدیریت الهی و عادلانه جامعه تضمین نماید.

 نفی غدیر نقطه آغاز سکولاریسم در اسلام

رهبر انقلاب می‌فرمایند: «آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و سیاسى کنار بگذارند و آن را منحصر به مسائل شخصى و خصوصىِ زندگى افراد کنند و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله‌ى غدیر است.»

مسئله‌ی غدیر، بخشی مهم از طرح کلی و نقشه‌ی راه اسلام است که نسبت به امور دنیوی، مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی، سخن و طرح و برنامه دارد. 

آخرین ماموریتِ آخرین پیامبر

کنار زدن علی علیه‌السلام از منصب امامت و ولایت جامعه در صدر اسلام، نقطه‌ی آغاز سکولاریسم در جامعه‌ی اسلامی بوده است. 

نصب آن حضرت به ولایت، خط بطلان کشیدن بر جدایی دین از سیاست و حکومت در همه‌ی ابعاد و اشکال آن است.


نویسنده: دکتر زهرا دلشاد،فعال رسانه


انتهای پیام/224224

برچسب ها: یادداشت ، غدیر ، شیرازه
نظرات بینندگان