کد خبر: ۱۵۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان کازرون در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

عید غدیر اشرف‌الاعیاد دین است

رئیس دانشگاه پیام‌نور کازرون در ادامه اضافه کرد: این روز را روز عهد و پیمان و عقد اخوت و برادری و اشرف‌الاعیاد نیز می‌نامند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، عیسی زارع درمیانی رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان کازرون در گفتگو با خبرنگار این رسانه عید غدیر خم را عیدالاکبر یا همان عید الله‌اکبر خواند و گفت: این عید که در 18 ذی‌الحجه رخ‌داده است، از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان به‌خصوص شیعیان جهان به شمار می‌رود که به‌عنوان اشرف‌الاعیاد هم از آن یاد می‌شود.

 وی با بیان اینکه در سوره مائده اشاره به این عید بزرگ شده است، افزود: روایت آمده که حضرت محمد (ص) در چند وضعیت به این واقعه یعنی جانشینی حضرت علی (ع) پس از خودشان اشاره کرده‌اند.

 زارع با بیان اینکه به گفته منابع دینی موثق در این روز 120 هزار نفر با حضرت علی و حضرت محمد بیعت کرده و جانشینی ایشان را به امامت پذیرفتند، اظهار کرد: در این روز اطعام، تکریم سادات، و روزه و شکرگزاری به درگاه حق توصیه و تأکید شده است چرا که فضیلت بسیاری دارد.

 رئیس دانشگاه پیام‌نور کازرون در ادامه اضافه کرد: این روز را روز عهد و پیمان و عقد اخوت و برادری نیز می‌نامند.

 این عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور فارس در ادامه به بخشی از فضایل و اعمال مختص روز عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: این روز و عید را عید ولایت هم می‌نامند؛ چون روز اکمال دین رقم می‌خورد.

عید غدیر اشرف‌الاعیاد دین است

 زارع درمیانی با اشاره به جایگاه ولایت و ولایت‌پذیری عنوان کرد: ارزش انسان به مقدار محبت اوست و این محبت بی‌مقدمه به وجود نمی‌آید؛ ابتدا معرفت کسب می‌کند و سپس محب می‌شود و ولایت هم همین‌گونه است تا کسی به ولایت معرفت نداشته باشد، محبتی هم ایجاد نشده و نمی‌تواند با محبوب خود محشور شود.

 وی به حکومت فقیه عادل هم در راستای ولایت اشاره کرد و افزود: بعد از پیامبر ائمه اطهار و سپس امام‌زمان جانشین برحق خداوند بر روی زمین هستند و در زمان غیبت امام‌زمان نیز ولایت‌فقیه وظیفه رهنمون و راهبری امت را بر عهده درد.

 رئیس دانشگاه کازرون ادامه داد: جایگاه رهبری عزیز ما در اسلام، جایگاه ولایت و امامت است و این جایگاه امامت به‌قدری بالاست که از ارکان پنج‌گانه اصول‌دین به شمار می‌رود.

 زارع در پایان به جایگاه رهبری در نظام اسلامی کشور و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: فردی به‌عنوان ولی‌فقیه توسط مجلس خبرگان باید انتخاب شود که اعلم باشد؛ یعنی اینکه علاوه بر کشور باید به اوضاع جهان نیز آگاهی کامل داشته باشد تا در وقت مناسب تصمیم درست و سریع بگیرد؛ ازاین‌جهت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بهترین فرد برای رهبری بر ایران هستند.

 انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان