کد خبر: ۱۵۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

شاهچراغ ، غرق در شادی عید بزرگ شیعیان

بارگاه ملکوتی برادر امام هشتم شیعیان، شاهچراغ (ع) در روز عید سعید غدیر خم، غرق در جشن و شادمانی است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،شاه چراغ ، غرق در شادی عید بزرگ شیعیانبه گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز فارس، حرم مطهر شاه چراغ (ع) همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، روز اعلام ولایت امیرمنان حضرت علی (ع) غرق در شادی و نور است .

آیین‌های معنوی به همراه جشن و سرور، مدیحه سرایی و سخنرانی ویژه عید سعید غدیر از صبح امروز با مراسم خطبه خوانی غدیر در بارگاه نورانی سید السادات الاعاظم احمد بن موسی (ع) آغاز شده است.

اجتماع بزرگ مردمی نیز در ساعت ۱۱ با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و قرائت عقد اخوت که یکی از مستحبات عید غدیر است، برگزار شد.

زائران نیز از دیشب با پخش شیرینی و نقل عید غدیر را در این مکان معنوی جشن گرفته اند.

مراسم بزرگ جشن عید غدیر خم با حضور مرم مومن و عاشقان امامت و ولایت و قشر‌های مختلف مردم در دیگر بقاع متبرکه، حسینه و مساجد با شکوه خاصی در حال برگزاری است .

زیارت اهل قبور به همراه دادن ولیمه و نذری و دید و بازدید‌های مختلف از جمله رسم‌هایی است که مردم فارس از گذشته تاکنون در روز عید سعید غدیر خم به جا می‌آورند.

از عید غدیرخم در میان مردم فارس همچون دیگر نقاط کشور به نام عید سید‌ها نیز یاد می‌شود و مردم در این روز برای عرض تبریک به منزل سید‌ها رفته و برای تبرک عیدی و هدیه می‌گیرند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان