کد خبر: ۱۶۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۲
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبرداد:

حریق گسترده کارگاه پنبه‌زنی در بلوار ولایت شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از حریق گسترده کارگاه پنبه‌زنی در بلوار ولایت شیراز خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌‍نشانی شیراز از آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه پنبه‌زنی در بلوار ولایت شیراز خبر داد و گفت: در ساعت ۱۶:۲۱ یک شنبه ۲۵تیر ماه طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۱۳_۱۰_۷_۹_۳_۱۸ به همراه خودرو‌های اطفایی سنگین و نیمه‌سنگین را به محل حادثه در بلوار ولایت اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی با سرعت عمل آتش‌نشانان قبل از سرایت به کارگاه و منازل مجاور اطفا شده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این حریق در یک کارگاه به متراژ ۵۰۰ متر مربع با کاربری پنبه زنی و تشک دوزی از قسمت محوطه کارگاه دچار آتش‌سوزی شده و سپس به داخل سوله سرایت و با توجه به حجم وسیع از پارچه و الیاف به سرعت در حال گسترش بود؛ که با حضور ۳۵ نیروی آتش‌نشان به همراه مدیران مناطق و فرماندهان ایستگاه‌ها حریق به طور کامل اطفاء شد.

حریق گسترده کارگاه پنبه زنی در بلوار ولایت شیراز

 عیدی‌پور تصریح کرد: پس از بررسی صحنه آتش‌سوزی و تشخیص سمی بودن گاز‌های ناشی از سوختن پنبه، خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: آتش‌نشانان در مرحله نخست، به تخلیه تمامی منازل مسکونی و کارگاه‌های اطراف پرداختند و کارگران را از داخل کارگاه بیرون آوردند و پس از آن همه تلاش خود را برای اطفای حریق به کار گرفتند.

این مقام مسئول گفت: به دلیل حساسیت عملیات، آتش‌نشانان از چند جهت با چند رشته لوله آب‌دهی پر فشار عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و با آبگیری متوالی، خنک کردن و لکه‌گیری بعد از مدتی تلاش بی‌وقفه توانستند حریق را مهار و خاموش کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: با توجه به حجم بالای شعله‌های آتش و گستردگی حریق هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و با وجود خسارت مالی، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان