کد خبر: ۱۶۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

همایش اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قیروکارزین برگزار شد

همایش محلات اسلامی و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور هیئات مذهبی، هیئت امنای مساجد و دیگر اقشار در شهرستان قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستانهای پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت الاسلام توانانیا سخنران حرم مطهر رضوی در همایش محلات اسلامی و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قیروکارزین با اشاره به ثبات قدم در دین اظهار داشت: بعضی‌ها دینداری‌شان دینداری فصلی است و عده‌ای فقط ماه محرم به درب خانه امام حسین (ع) می‌روند بلکه هر روز ما باید حسینی و فاطمی باشد.

این خطیب برجسته کشوری گفت: زمانی که محرم می‌شود مردم پشت به پشت هم جلسات با شکوه حسینی شکل می‌دهند و حضور گسترده‌ای صورت می‌گیرد اما وقتی محرم تمام می‌شود این انسجام شکسته می‌شود.

وی با بیان اینکه این حضور و انسجام  و جلسات باید حفظ شود و کنارهم باشیم عنوان کرد: مومنین شاید جمعیت‌شان گاهی اوقات  از کسانی که مومن نیستند کم باشد اما چون مومنین با یکدیگر انسجام دارند که در مقابل جمعیت کثیر آن‌ها سبب می‌شود پیروز شوند و این درسی است که از کربلا گرفته‌ایم.

توانانیا استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: سپاه حضرت سید الشهدا (ع) ۷۲ نفر بودند و جمعیت یزیدیان ۳۰ هزار نفر بودند  امروز کسی از شمر یاد نمی کند بلکه  برای امام حسین (ع) و فرمانده لشکر ۷۲ نفره راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین شکل می گیرد.

وی افزود: امروز بازار شبهات در دین خیلی زیاد شده است و حتی عده ای خداوند را قبول ندارند. این کار دشمن است و می خواهند مردم را از دین بازبدارند و نگذارند مردم متدین رشد کنند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام حلفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قیروکارزین با قدردانی از حضور عزاداران حسینی در این مراسم و همچنین از اداره تبلیغات اسلامی و سپاه قیروکارزین سبب شکل گیری این جلسه تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی دیگر از مراسم محمد رسول رضایی فرمانده سپاه قیروکارزین به تشریح و چگونگی شکل‌گیری قرارگاه محلات اسلامی در سطح محلات شهرها و روستاهای شهرستان پرداخت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان