کد خبر: ۹۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
همزمان با دهه اول ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر؛

زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس قیروکارزین نواخته شد

همزمان با دهه اول ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر زنگ امر به معروف ونهی از منکر در آیینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان قیروکارزین بصورت نمادین در مدرسه راهنمایی پسرانه فرهنگیان شهر قیر نواخته شد.

به گزارش شیرازه به گزارش پرگون، همزمان با دهه اول ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرای رنگ امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای بسیج دانش آموزی قیروکارزین در آیینی با حضور فرمانده سپاه قیروکارزین، رئیس آموزش و پرورش قیزوکارزین و  دیگر مسئولان شهرستان به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی پسرانه فرهنگیان شهر قیر نواخته شد.

حسنعلی مرادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قیروکارزین در ابتدای این آیین با تسلیت ایام ماه محرم هدف قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: دانش آموزان در اجرای احکام الهی باید خود را از منکرات به دور داشته و دوستان خود را از منکرات دور بدارند به طورای که به صورت چند نفر به یکدیگر تذکر دهند و در اجرای معروفات نیز مانند درس خواندن یکدیگر را تشویق نمایند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قیروکارزین نیز در آیین نمادین نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر با تعزیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: هدف از اجرای این برنامه اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن تذکر لسانی است.

رضایی ضمن اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: امام حسین (ع) برای احیاء این فریضه الهی به شهادت رسید و همه افراد بویژه دانش آموزان باید با فرهنگ عاشورا آشنا باشند.

  فرمانده سپاه فیروکارزین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: گروهى هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولى مردم به مقامى که خداوند به خاطر امر به معروف و نهى از منکر به آنان عطا فرموده غبطه مى خورند.

وی ادامه داد: در 1400 سال گذشته امام حسین(ع) بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر بودند و اکنون و در 8 سال دفاع مقدس شهید حسین فهمیده به تأسی از حضرت قاسم(ع) بزرگترین آمر به معروف و نهی از منکر بود که در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

در ابتدای این مراسم یکی از دانش آموزان مداح به نوحه سرایی اباعبدالله(ع) پرداخت و دانش اموزان و حضار به سینه زنی و عزاداری پرداختند و در نهایت این مراسم با صدا در آمدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه راهنمایی پسرانه فرهنگیان شهر قیر به پایان رسید.

نظرات بینندگان