کد خبر: ۱۶۰۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۲
گزارش شیرازه از یکصد و بیستمین صحن علنی شورای شهر شیراز؛

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن؛ علت تعطیلی شورای شهر شیراز زیر ذره‌بین رسانه‌ها

یکصد و بیستمین صحن علنی شورای شهر شیراز روز پس از ۳ هفته تعطیلی به بهانه به حد نصاب نرسیدن اعضا و بیماری یک عضو شورا در حالی برگزار شد که رئیس شورای شهر شیراز به تشریح علت غیبت برخی اعضا و عدم برگزاری شورا در هفته‌های گذشته اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، یکصد و بیستمین صحن علنی شورای شهر شیراز روز گذشته ۲۵ تیر ماه پس از ۳ هفته تعطیلی به بهانه به حد نصاب نرسیدن اعضا و بیماری یک عضو شورا در حالی برگزار شد که مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز در ابتدا به تشریح علت غیبت برخی اعضا و عدم برگزاری شورا در هفته‌های گذشته اشاره کرد.

این در حالیست که یکی از دستور کارهای جلسه نیز به همین موضوع اختصاص داشت و علی‌رغم اینکه به صورت غیر مستقیم برخی از اعضا و مرتبطین صحن شورا و رسانه‌های رسمی استان این امر را یک اتفاق هماهنگ شده و تصمیم پشت پرده شورا می‌دانستند، طاهری این موضوع را رد کرد؛ حتی در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که استفاده از آبستراکسیون، توهین به شوراست و از طریق دستگاه قضایی با رسانه‌‌هایی که به این نکته اشاره کرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

قریب به یک ساعت از وقت صحن علنی شورا به توضیح و برهان آوردن در خصوص این ماجرا گذشت، در حالی که قرار بود حدود 30 دستور کار بررسی شود وهمین امر موجب اعتراض شدید محمدرضا هاجری  یکی از اعضاء شورا شد به گونه‌ای که از ایراد نطق پیش از دستور خود انصراف داد و از اعضا خواست تا کار با سرعت بیشتری پیش رود؛ بماند که در مسیر بررسی لوایح نیز بارها اعتراض خود را به هر شکل اعلام کرد تا حدی که دیگر تبدیل به تنها عضو همیشه شاکی شورا شده است.

یکی دیگر از نکات حاشیه‌ای و جالب توجه این صحن علنی، حضور دو عضو دستگیر شده شورا بود که ماه قبل به اتهام مالی و اقتصادی از حضور در شورا محروم بودند و ظاهرا  می‌بایست تا بازگشت انان شورا در حالت اغما باقی می‌ماند.

سید ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز هم به‌عنوان اولین ناطق درباره غیبت خود در جلسه 4 تیرماه با ابراز گلایه از رسانه‌ها در استفاده از کلمه آبستراکسون، عنوان کرد: در موعد ذکر شده بنده به دلیل مسمومیت و بیماری به درمانگاه مراجعه کردم به‌گونه‌ای که روز بعد هم حالم مساعد نبود و نتوانستم در جلسه کمیسیون حضور داشته باشم.

و اما طاهری در خصوص غیبت، سیده مریم حسینی دیگر عضو غائب صحن شورا که چهارم تیرماه حضور نداشت و روزگذشته نیز همچنان غائب بود، عنوان کرد: خانم حسینی هنوز هم به علت بیماری و کسالت از شرکت در جلسه علنی بازمانده‌اند.

علیرضا اسکندری که یکی دیگر از سه عضو غایب در جلسه سه هفته قبل شورا بود نیز در یک تذکر آئین‌نامه‌ای خطاب به رئیس شورای شهر شیراز گفت: یک‌سال از درخواست بنده از رئیس شورا مبنی بر مدیریت حواشی شورا می‌گذرد، مدیریتی که می‌توانست باعث گردد موضوعات راحت برطرف شود و زمینه برای برخی از اتهامات فراهم نشود.
 
اسکندری تصریح کرد: به عنوان رئیس شورا شما باید طوری مدیریت کنید که اعضا دچار تنش و حاشیه نشوند.

عاقبت پس از توضیحات یک ساعته رئیس و اعضاء شورا در خصوص عدم تشکیل جلسات، نوبت به بررسی لوایح و مصوبات جلسه رسید.

مواردی که به علت تعطیلی چند هفته‌ای به تعویق افتاده بود در 29 دستور کار دنبال شد.

یکی از دستورکارهای این جلسه رسیدگی به وضعیت پیاده‌روها و ایجاد مزاحمت برخی مشاغل از جمله وانت‌بارهای میوه‌فروش برای شهروندان و سد معبر بود که به گفته طاهری وضعیت کاملا تاسف‌باری پیدا کرده‌اند.

ذکر این نکته ضروری است که پایگاه تحلیلی خبری شیرازه پیش از این و در هفته‌های گذشته به موضوع سدمعبر و ایجاد ترافیک توسط وانت‌بارهای میوه‌فروش، همچنین وضعیت نامناسب پیاده‌روهای شهر اطراف بیمارستان‌ها ورود کرده و شهرداری را خطاب قرار داده بود اما هیچ یک از مسئولان شهری حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.


به گزارش شیرازه، دو عضو شورای شهر که به علت برخی اتهامات در بازداشت موقت به سر می‌بردند نیز دیروز در صحن علنی حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲
0
چطوردشده دو عضو دستگیر شده آزاد شدند؟
شیرازه
افکار عمومی منتظر پاسخ هستند
در شورا اتفاقات عجیب و غریبی می افتد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲
0
اعضای شورا باید بدانند که فقط حدود 3تا 4 درصد آراء مردم شیراز را دارند لا اقل با هم بسازند