کد خبر: ۱۶۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

پروژه مغفول مانده در ورزش شیراز

پروژه‌ای که ۱۵ سال پیش با سفر مقام معظم رهبری به فارس مصوب شد، اکنون پس از ساله‌ها همچنان مغفول مانده است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش فارس یکی از مطالبات دیرینه ورزشکاران این استان بشمار می‌رود که با مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور بخشی از این پروژه‌ها در مرحله تکمیل قرار گرفته و مسیر بهره‌برداری کامل از آنها در حال طی‌شدن است.

استان فارس ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ مقصد هفتمین سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بود و در این سفر ۱۱۴ پروژه زیرساختی با اعتباری معادل ۶ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان مصوب شد که بخشی از این مصوبات به حوزه ورزش و جوانان اختصاص داشت.

ازجمله مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به فارس، در حوزه ورزش و جوانان را می‌توان به تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز اشاره کرد که گفته شده مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه‌وبودجه در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری به این پروژه اختصاص یافته است.

البته قابل‌ذکر است که احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز در سال ۱۳۸۷ است که تا کنون بر زمین مانده و بعد از ۱۵ سال همچنان به بهره‌برداری کامل نرسیده؛ هر چند این سالن ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ در ماه‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم پس از ۱۳ سال بدون تأسیسات آب و برق و گاز افتتاح شد و هم اینک خبر تکمیل‌شدن آن به گوش می‌رسد تا به انتظار چندین ساله علاقه‌مندان به ورزش در فارس پایان داده شود.

عنایت‌الله رحیمی استاندار سابق فارس هم پیش از این در ۳۱ فروردین۱۴۰۰ بیان کرده بود، روند تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفره در مراحل پایانی است و امروز شاهد انجام اقدامات نهایی همچون نصب کفپوش‌ها، محوطه‌سازی و تکمیل سیستم تاسیسات هستیم.

رحیمی بیان کرده بود: پروژه ورزشگاه  ۶ هزار نفری شیراز دارای استانداردهای مورد تایید  سازمان‌های جهانی ورزش است و بی‌تردید مورد استقبال ورزشکاران ما بوده و ساکنان این متطقه از شهر نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

اما حالا این پرسش مطرح است که چرا ورزشگاهی که مورد تایید سازمان جهانی ورزش و مورد استقبال ورزشکاران استان فارس قرار گرفته بود، از طرفی هم توسط عالی‌ترین نماینده دولت در دو سال قبل اعلام شده بود که رو به پایان است، همچنان در مرحله پایانی متوقف شده و خبری از افتتاح آن به گوش نمی‌رسد؟

برای پیگیری از آخرین وضعیت این پروژه، به سراغ محمدمهدی سرفرازشکوهی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس رفیتم که وی مصاحبه را به حسین اردشیری سرپرست فنی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ارجاع داد؛ البته شکوهی در میان پاسخگویی به خبرنگار این رسانه به این نکته اشاره کرد که الحمدلله هفته قبل پیمانکار این پروژه مشخص شد و درحال فعالیت است.

سرفرازشکوهی در پایان عنوان کرد: از این پس به جامعه ورزش و جوانان تعهد می‌دهیم که هیچ پروژه‌ای را تا قابل بهربرداری نباشد افتتاح نکنیم.

در ادامه خبرنگار این رسانه با حسین اردشیری سرپرست فنی  این اداره کل تماس گرفت که از روند پیشرفت و اقدامات انجام شده را جویا شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ۶ هزارنفری، کارفرما یا اجراکننده‌اش شرکت زیرساخت و توسعه بوده و اداره ورزش و جوانان تنها بهربردار این پروژه است گفت: باقی‌مانده کار این پروژه حدود ۳۷ میلیارد تومان است که در ماه پیش ۲۶ تیرماه قرارداد جدیدی برای اتمام پروژه شرکت زیرساخت توسعه با پیمانکار بسته است و پیشرفت فیزیکی کار حدود ۹۵ درصد است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی کارها انجام شده و فقط مسائل تأسیساتی مشکل دارد که قرار است انجام شود.

اردشیری در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این پروژه چه موقع به اتمام می‌رسد افزود: زمانی که استانداری از شرکت زیرساخت و توسعه جهت اتمام این پروژه خواسته هفته دولت است و تلاش می‌شود که هفته دولت این کار تکمیل شود وبهربرداری عملیاتی شود.

سرپرست اداره فنی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان هر هفته دو بار از پروژه بازدید می‌کنند تصریح کرد: در سال‌های گذشته (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) تمامی مبالغی که باید جهت تکمیل این پروژه دریافت می‌کردیم تخصیص‌یافته به شرکت زیرساخت توسعه و اکنون هم یک مبلغ ۲۵ میلیاردتومانی هم اکنون اختصاص‌یافته که مناقصه‌ای که برگزار شده ۲۵ میلیارد تومان تبدیل به ۳۷ میلیارد تومان شده که بر می‌گردد به‌قرار دادی که صورت‌گرفته شده است.

 به گزارش شیرازه، این پروژه که چندسالی است از شروع ساخت آن می‌گذرد و پیش از این نیز سوری افتتاح شده بود، اما هنوز تکمیل نشده و اکنون به گفته متولیان امر قرار است درهفته دولت به بهره‌برداری برسد؛ پس باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده عملی خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان