کد خبر: ۱۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
در صحن علنی شورا چه گذشت؟

انتخاب ریاست شورا تا معرفی دو عضو علی‌البدل به تاخیر افتاد

انتخاب ریاست دور سوم شورا که قرار بود امروز هشتم مرداد، برگزار شود به دلیل غیبت دو عضو شورا و تامعرفی اعضای علی‌البدل از سوی فرمانداری به تاخیر افتاد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیل خبری شیرازه، یکصد و بیست و دومین صحن علنی شورای شهر شیراز امروز هشتم مرداد ماه در حالی برگزار شد که مهم‌ترین و تنها دستور کار جلسه انتخاب هیئت رئیسه و رئیس شورای شهر شیراز برای دور سوم بود.

دستور کاری که البته با حواشی بسیاری همراه بود؛ از اعتراض شدید محمدرضا هاجری به برگزاری جلسات غیر علنی جهت انتخاب رئیس شورا و تقسیم اعضا به دو گروه مجزا، گرفته تا پیشنهاد غلام‌حسن اسکندری به منظور حضور دو عضو غائب جلسه(دو نفر از اعضا که به دلیل اتهام و تخلفات به دستور قضایی از حضور در صحن منع شده‌اند.)

در این جلسه که با حواشی و طعنه کنایه‌ها و اعتراض برخی اعضا به یکدیگر همراه بود غلام‌حسن اسکندری عضو جدید شورای شهر شیراز که قریب به یک ماه و نیم است که از حضور وی در شورا می‌گذرد، با یک تذکر آئین‌نامه‌ای از رئیس شورا و اعضا درخواست کرد تا انتخاب هیئت رئیسه را تا تعیین تکلیف دو عضو غائب به تاخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید هر ۱۳ نفر در انتخابات هیئت رئیسه حضور داشته باشند  خطاب به طاهری عنوان کرد: درخواست می‌کنم تا جهت تعیین تکلیف با فرمانداری یا استانداری تماس گرفته و نتیجه را در همین جلسه به اعضا اعلام نمایید.

پس از شور و مشورت، اعضا صحن علنی برای دقایقی(۱۵ دقیقه) تعطیل و تنفس اعلام شد تا در این بازه زمانی طاهری از استانداری و فرمانداری تعیین تکلیف نماید.

پس از مشورت وی با فرماندار شیراز و استانداری مقرر شد فرمانداری پیگیر جایگزینی دو عضو علی.البدل شورا به جای دو عضو غائب باشد.

طاهری عنوان کرد: به همین منظور قرار است دو عضو علی‌البدل انتخاب و به شورا معرفی گردند تا در روز پنجشنبه هفته جاری مصادف با ۱۲ مرداد ماه در یک جلسه فوق‌العاده انتخابات هیئت رئیسه انجام شود.

لازم به ذکر است که جلسه فوق به گفته طاهری از ۸ صبح تا ۱۲ روز پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه و به صورت علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴
نظرات بینندگان