کد خبر: ۱۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

مدافعان حرم،دلدادگان مسلخ عشق

شهدای مدافع حرم نیز از نظرکردگان الهی‌اند که خداوند به آنان عزت بخشیده و جایگاهشان را در آسمان و زمین رفیع گردانده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدای تاریخ اسلام و از اول کسانی هستند که هم برای دفاع از حرمین شریف امامان معصوم در برابر کفار قد علم کردند و هم در برابر دفاع از حریم وطن و حفظ حرمت ارزش‌های الهی جانشان را عاشقانه و خالصانه فدا نمودند. 

مأموریت بزرگ شهدای بزرگ مدافع حرم همچون سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و یاران صدیق این دو به عقب راند دشمنان اسلام و تشیع از پشت مرزهای سیاسی و عقیدتی بود. داعشی‌ها و تکفیری‌ها، سلفی‌ها و بعثی‌ها و همه مزدوران استعمار و استبداد امریکا و اسرائیل نتوانستند در برابر جوانان مدافع حرم از ایران و سوریه و عراق و...دوام بیاورند، لذا با همه امکانات و تجهیزات اهدایی اروپا و غرب و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل به‌شدت شکست‌خورده و شمار فراوانی از آن منحرفان از دین و دشمنان بشریت را به درک واصل نمودند. 

مدافعان وطن سد راه داعشیان وحشی‌ترین و خون‌ریزترین قوم عرب جاهلی بازمانده از اقوام درنده‌خوی جهان از ابتدای خلقت تاکنون بوده و هستند. شهدای مدافع حرم نیز از نظرکردگان الهی‌اند که خداوند به آنان عزت بخشیده و جایگاهشان را در آسمان و زمین رفیع گردانده است.

 آنان پا در جای پای مولایشان حسین بن علی (ع) نهاده‌اند و هرگز از هیچ‌چیز و هیچ‌کس نترسیدند و تنها با خدای خود معامله کردند. آری شهدای مدافع حرم همان دلدادگان بی‌نام‌ونشان و بی‌ادعای روی زمین به خدا و نبی و امام و ولی خویش‌اند بودند که در پاسخ به ندای امامشان و برای حفظ حریم حرمت ولایتشان لحظه‌ای درنگ‌نکردن و مردانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و آگاهانه شربت شیرین شهادت را نوشیدند. 

آنان مردان مرد میدان‌های کار و جهاد در جامعه ایرانی و اسلامی بودند و غیرتمندانه و بدون واهمه جان‌عزیز خود را برای حفظ امنیت هم‌وطنان خویش فدا نمودند و با سپر کردن سینه‌های خود در برابر آماج تیرهای دشمنان و متجاوزان مانع از دست‌درازی آنان به ناموس و آب‌وخاک و ارزش‌های متعالی‌شان شدند.


شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت غریبانه و مظلومانه شهید محسن حججی را به‌پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم در دفاع از حرمین آل الله و حمایت از مردم جنگ‌زده کشورهای عراق و سوریه به‌عنوان روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرده است. این روز در تقویم ملی ایران خوش می‌درخشد.

 همگان موظف‌اند تا برابر به یک تعهد دینی و عشق و علاقه به وطن به‌پاس این روز از فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم در دفاع از دین مبین اسلام و مذهب پربار تشیع بگویند و مسائل آنها را تبیین نموده و بازگوکننده و روایتگر دردها و رنج‌هایی که شهدای مدافع حرم کشیده‌اند باشند.

 شهدای بزرگی که مانع از غرور و نخوت و زیاده‌خواهی یک‌به‌یک متجاوزان به حریم و حرم و محارمشان بودند. شهادت جوان مؤمن و انقلابی و مدافع حرم شهید محسن حججی که در روز هجدهم مردادماه سال ۱۳۹۶ به دست نیروهای خون‌آشام و جنایت‌کار آن داعشی در سوریه اتفاق افتاد، در حقیقت نقطه عطفی در دوران حضور رزمندگان ایران در سوریه بود. 

دور از انتظار نیست اگر بگوییم قبل از شهادت سردار شهید آقا محسن حججی رضوان‌الله تعالی علیه تنها عده کمی از مردم به دنبال اخبار و حوادث سوریه بودند، اما با وجود شهادت رزمنده‌های زیادی از ایران اسلامی در حین دفاع از حرم بانوی دو سرا حضرت زینب کبری سلام‌الله علی‌ها و حضور قدرتمند ایران در کنار ارتش سوریه در مقابل با متجاوزان تکفیری، شهادت مدافعان حرم در سوریه و عراق امری غریب و خبری مهجور بود.

 درست پس از شهادت سردار حججی و انتشار اخبار و فیلم‌ها و تصاویری که از نحوه شهادت او در رسانه‌ها مخابره شد، به یکباره نام مدافعان حرم و دفاع جانانه آنان در طول چهار سال مقاومت بر سر زبان‌ها افتاده و بازتاب خوبی پیدا کرد. همان‌طور که مقام معظم رهبری مدظله در سخنان خود درباره این شهید فرمودند: "... به‌واقع شهید حججی حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی‌رحمی و تجاوزگری آنان علیه مردم سوریه باشند... " امروزه نام صدها مدافع حرم که همچون محسن حججی به شهادت رسیده‌اند در آسمان‌ها و زمین خوش می‌درخشد. 

او که یک ایرانی پاک و مخلص و متولد ۲۱ تیر سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد اصفهان بود، پیش از شهادتش ۲۶ سال بیشتر نداشت، به‌عنوان یک جهادگر و فعال عرصه فرهنگی کشور و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف مشغول به کار بود و برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفت؛ اما در مرداد سال ۱۳۹۶ در نزدیکی مرز سوریه با عراق به اسارت تروریست‌های داعش درآمد و پس از دو روز زجر و شکنجه از سوی از خدا بی‌خبران، خبر شهادت مظلومانه او به‌سرعت در رسانه‌ها مخابره شد.

 سالروز شهادت حججی‌ها در واقع سالروز تکرار همه حماسه‌هاست، روز تکرار ایثار و شهادت‌ها و روز گفتن و نوشتن و یادکردن از آنهایی است که آگاهانه به مسلخ عشق رفتند تا در دین و مذهب و در اعتقادات و مقدسات ما شیعیان خدشه نیفتد. روز تجلیل از شهیدانی است که خود را سرباز حضرت زینب (س) و مدافعان جدی ولایت و امامت معرفی کرده‌اند تا به جهانیان نشان دهند که راه شهدا تاقیام‌قیامت ادامه دارد و به دشمن اجازه تعرض به خاک میهن اسلامی را نداده و نخواهند داد حتی اگر فرسنگ‌ها بین ما و آنها فاصله باشد. 

مدافع وطن یعنی رهرو صدیق پیامبر و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم‌السلام. همان‌ها که برای نجات بشریت از هرگونه فساد و تباهی و جهل و نادانی، خون‌دل‌ها خوردند؛ اما کوتاه نیامدند و به مدد الهی دین مبین اسلام و مذهب پر بار تشیع را تا به امروز به‌خوبی نگه داشته و از آنها به‌درستی نگاهبانی کرده‌اند. اینک یاد و نامشان را گرامی می‌داریم و بر ارواح پاک همه شهدایمان به‌ویژه شهدای مدافع حرم سلام و درود و فاتحه و صلوات می‌فرستیم. روحشان شاد و یاد و نامشان در گستره زمین‌وزمان جاودانه باد.

نویسنده:سیدمحی الدین حسینی؛فعال رسانه


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان