کد خبر: ۱۶۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
امام جمعه شیراز مطرح کرد:

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی عاملی برای جریان‌سازی جامعه

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ۴۶ دستگاه فرهنگی در استان فارس نتوانسته‌اند در حوزه جریان‌سازی فرهنگی اقدامات مؤثری انجام دهند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در یک‌صد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارائه گزارش‌های دقیق و عملیاتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ازاین‌رو انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ نسبت به احصا مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل آنها اقدام کرده تا بتوان گزارشی منطبق با واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت سند مهندسی فرهنگی مسیری برای فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در استان فارس بیان کرد: ازاین‌رو باید برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای تحقق برنامه‌های سند مهندسی فرهنگی استان فارس در نظر گرفته شود.

امام جمعه شیراز افزود: در شورای فرهنگ عمومی تلاش بر این اصل است که به‌مرور آمارها را متقن و قابل‌اعتماد کرده تا بتوان در برنامه‌ریزی‌های کلان اجتماعی از آن استفاده کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: بررسی‌های آماری گاهی دارای مشکل بوده و نتوانسته کامل و جامع باشد؛ ازاین‌رو می‌توان با گزارش‌های منطقی و مبتنی بر واقعیت مشکلات در این حوزه را برطرف نمود.


هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی عاملی برای جریان‌سازی جامعه

به گفته امام جمعه شیراز ۴۶ دستگاه متولی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در استان فارس هستند که انتظار می‌رود شاهد هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای احصا مشکلات، برنامه‌ریزی و حل مشکلات فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند عاملی برای جریان‌سازی فرهنگی در جامعه شود این در حالی است که هنوز این دستگاه‌ها نتوانسته‌اند در جامعه جریان‌سازی کنند.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان