کد خبر: ۱۶۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
یادداشت؛

کارمند؛ فقط نیروی دولت نیست

امیدوارم مدیران ، هر جایی که کارمندانی در اختیاردارند تجلیل از کارکنان زحمت‌کش خود را معطوف به یک روز انهم روز کارمند نکنند و پیوسته و در طول سال برای کارمندان نمونه و پرتلاششان برنامه‌های تجلیل و تقدیر داشته باشند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  چهارم شهریورماه روز کارمند است. وقتی سخن از کارمند به میان می‌آید بیشتر اذهان عمومی به کارمند دولتی تداعی می‌گردد، حال‌آنکه کارمندان در هر جا و در هر یک از قوای سه‌گانه و کارمندان شرکت‌های خصوصی و نهادها و مشاغل آزاد و مأمورین از ارگان یا وزارتخانه‌ای به ارگان یا سازمان دیگر نیز به‌نوعی کارمندانی هستند که باید یک روز از سال هم که شده به آنها توجه شود و از ناحیه مدیران و مسئولان خود مورد تقدیر و تکریم مادی و معنوی قرار گیرند که البته تقدیر و تکریم از تلاش کارمندان حداقل کاری است که در حق آنها انجام می‌شود و صدالبته مدیرانی که به فکر کارمندانشان هستند.

 افرادی با گرایش‌های معنوی و انسانی هستند که قدر کارکنان کاری و کارمندان خود را می‌دانند و به آنان احترام می‌گذارند. 

از آن مدیران برتر و بالاتر مدیرانی هستند که با رعایت همه جوانب محیط کاری از کارمندان جزء و ضعیف دلجویی و رسیدگی بیشتری کرده و در حضور همسران و اهل خانواده او را مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌دهند. 

برخی مدیران که بیشتر آنها هم دولتی‌اند چندان جرات و جسارت انجام کارهای خوب برای کارمندان خود را ندارند و به بهانه‌های واهی و گاه از سر ترس عوامل اجرایی بالاسری و بازرسان و ناظران و گاه از روی بی‌اهمیتی و بی‌خیالی به فکر کارکنان خود نبوده و نیستند. 

این دسته از مدیران اگر پس از صغری و کبری کردن‌ها و بهانه‌تراشی‌های بی‌مورد بخواهند از کارمندان محیط کارشان تشکر و تقدیری نمایند بین آنها تبعیض قائل شده و کارمند رسمی را تقدیر و از تجلیل کارمندان قراردادی و شرکتی و پیمانی اداره‌شان امتناع می‌ورزند یا حرمت آنان را در پیش چشم همکاران و خانواده‌هایشان نگاه نمی‌دارند.


اکنون اگر بخواهیم به دید مثبت به این مسئله نگاه کنیم اصل تقدیر و تجلیل از کارمندان باید در راستای امید دهی و انرژی‌دادن به کارمندان و ترغیب آنها به تداوم کار بهتر در محیط‌های کارشان باشد.

 امیدوارم مدیران ، هر جایی که کارمندانی در اختیاردارند تجلیل از کارکنان زحمت‌کش خود را معطوف به یک روز انهم روز کارمند نکنند و پیوسته و در طول سال برای کارمندان نمونه و پرتلاششان برنامه‌های تجلیل و تقدیر داشته باشند.

 نکته آخر اینکه کارمندان فقط افراد شاغل در ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولت نیستند؛ بلکه همه کسانی که به‌نوعی از فرد یا محل و سازمان و ارگان یا شرکت و موسسه‌ای حقوق و مزایا دریافت می‌دارند و... هم به نوعی کارمند محسوب می‌شوند.

نویسنده:سید محی‌الدین حسینی 

انتهای پیام/224224 


نظرات بینندگان