کد خبر: ۱۶۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
مسئول دفتر نمایندگی سپاه قیروکارزین:

اربعین حسینی تمدنی فراملی است

مسئول دفتر نمایندگی سپاه قیر و کارزین گفت: از ویژگی‌های تمدنی اربعین حسینی فراملی بودن آن است. چرا که اربعین متعلق به یک ملت یا کشور خاصی نیست، از تمام کشورها و جهان در پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام حلفی مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه قیر و کارزین با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با موکب داران عراقی در سال ۱۳۹۸ عبارات مهمی را درباره اربعین بیان کردند و در جمله‌ای فرمودند: راهپیمایی اربعین وسیله‌ای برای ایجاد تمدن اسلامی است.

 وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های یک تمدن اسلامی که اربعین جامع این ویژگی‌هاست و ابزاری برای تمدن اسلامی است گفت: اولین ویژگی اربعین تقدس است همه به‌خاطر امام حسین (ع) زیارت می‌روند، خدمت می‌کنند، پذیرایی می‌کنند.

حلفی عنوان کرد: دومین ویژگی تمدن فراملی بودن اربعین حسینی است، اربعین متعلق به یک ملت یا کشور خاصی نیست؛ بلکه از تمام کشورهای جهان در پیاده‌روی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند.

 وی افزود: سومین ویژگی تمدن اسلامی قدرت ارتباط برقرارکردن با فرهنگ‌های دیگر است که در مراسم جهانی اربعین حسینی این مورد قابل مشاهده است زیرا بسیاری از انسان‌ها با ملیت‌های مختلف و ادیان گوناگون در این مسیر همراه هستند و به امام حسین(ع) ارتباط با فرهنگ‌های مختلف صورت می‌گیرد 

انتهای پیام/224224
 
نظرات بینندگان