کد خبر: ۶۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳

پیاده روی 12 کیلومتری مردم قیروکارزین در روز اربعین

برای نخستین بار در اربعین حسینی، ۴ هزار زائر پیاده این شهرستان به زیارت امامزاده تاج‌الدین محمد(ع) این شهرستان مشرف می‌شوند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام روح‌الله مقصودی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قیروکارزین در گفتگو با پرگون اظهار داشت: برای اولین بار در شهرستان قیر و کارزین جمعیتی بالغ بر 4هزار نفر از سراسر شهرستان با پای پیاده به حرم امامزاده تاج‌الدین محمد(ع) مشرف خواهند شد.
وی افزود: تمام هیئات مذهبی و عاشقان پرشور حسینی با اظهار ارادت خود به اهل بیت(ع) و به تبع آن ولایت فقیه که رکن و اساس جامعه اسلامی و حسینی محور است، در روز اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع)، برابر با 22 آذر ماه پس از تجمع در شهر قیر و امام زاده سبز پوشان کارزین به سوی حرم نواده امام سجاد(ع) سید‌تاج الدین محمد همراه با نوا، مداحی و سینه زنی، پیاده روی خواهند کرد.

مقصودی ادامه داد: در شهر کارزین این پیاده روی از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح روز اربعین آغاز خواهد شد و طی مسافت 12 کیلومتر رأس ساعت 10 و 30 دقیقه برنامه تجمع در حرم امام زاده سید تاج الدین محمد (ع) آغاز می شود. وی اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود 4 هزار زائر با پای پیاده از سراسر شهرستان برای شرکت در این مراسم حضور پیدا کنند.

رئیس اوقاف قیروکارزین با بیان اینکه این حرکت نمادین با محوریت و همکاری اداره اوقاف شهرستان و دفتر امام جمعه و برای اولین بار در شهرستان قیر صورت می‌گیرد، ادامه داد: طی جلسات صورت گرفته ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر، جهت خدمت به زائران مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بقعه متبرکه سیدتاج‌الدین محمد(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) در فاصله 2 کیلومتری از شهر قیر واقع شده و هموار مورد احترام اهالی منطقه بوده است.

نظرات بینندگان