کد خبر: ۱۶۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

اختلافات در قفقاز باید از طریق دیپلماسی سیاسی حل‌وفصل شود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تأکید ایران در مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز، گفت: بدون شک مسئله اختلافات در منطقه قفقاز باید از طریق دیپلماسی و رایزنی‌های سیاسی حل‌وفصل شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تأکید ایران در مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز، گفت: بدون شک مسئله اختلافات در منطقه قفقاز باید از طریق دیپلماسی و رایزنی‌های سیاسی حل‌وفصل شود؛ زیرا درگیری‌های نظامی و … صرفاً موجب ازبین‌رفتن مردم بی‌گناه و بروز تنش و ناامنی در منطقه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه برخی بدخواهان کشورهای همسایه درصدد ایجاد تغییر جغرافیای منطقه و کریدورهای جدید ارتباطی هستند، اظهار کرد: دشمنانی مانند رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواهند با تنش‌آفرینی میان کشورهای همسایه به اهداف خود از جمله موارد مذکور دست یابند که این امر به ضرر ملت‌های منطقه است.
 
 عزیزی با تأکید بر اینکه مقامات کشورهای قفقاز نباید در تله صهیونیست‌ها و برخی هم‌پیمانان فرامنطقه‌ای آنان قرار بگیرند، ادامه داد: قطعاً سازوکار منطقه‌ای برای رفع‌اختلاف‌نظرها وجود دارد که نشست ۳+۳ مصداق بارز آن تلقی می‌شود؛ خوشبختانه در این نشست‌ها مسائل سیاسی، تجاری، اقتصادی و … موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً کشورهای منطقه اجازه نخواهند داد که غربی‌ها باهدف مداخله‌گری در موضوع قفقاز وارد شوند، زیرا آن‌ها به دنبال تغییر ژئوپلیتیک و اغراض سیاسی هستند.
 
 نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران نقش‌آفرینی خوبی در نشست ۳+۳ داشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع خصومت‌ها در میان همسایگان باشیم، زیرا کشورهای منطقه دارای فرهنگ، مذهب و تاریخ مشترک هستند و سرنوشت منطقه به نوع دیدگاه و صلح‌طلبی آنان گره‌خورده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


نظرات بینندگان