کد خبر: ۱۶۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
مدیرعامل آبفای شیراز مطرح کرد:

جهاد آبرسانی به سه روستا در محدوده شهرستان شیراز

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز اعلام کرد: طرح‌های آبرسانی به سه روستا در محدوده این شهرستان با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار، اجرایی شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آبفای شیراز، یکشنبه ۱۹ شهریور با بیان اینکه اجرای فاز اول تعویض خط انتقال آب از مخزن اسلام‌لو به روستاهای علی‌آباد و گچی، یکی از سه پروژه آبرسانی بود، گفت: این خط انتقال قبلا با استفاده از لوله پلی‌اتیلن ۲۰۰ میلیمتری اجرا شده بود که به واسطه وضعیت توپوگرافی مسیر، قدمت و نامتقارن بودن سایز لوله، موجب فشار زیاد در خط می‌شد.

بهروزی خاطرنشان کرد: در این خط به شکل مستمر با ترکیدگی لوله و اتلاف آب مواجه بودیم، بنابراین حدود ۲۵۰ متر لوله سایز ۲۵۰ میلیمتر در فاز اول  جایگزین شده است.

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: با توجه به اجرای خط لوله جدید و افزایش فشار، آبرسانی تانکری به این روستاها کاملاً حذف و آب پایدار برای روستائیان تامین شده است.

جهاد آبرسانی به روستای چنارفاریاب

مدیر عامل آبفای شیراز همچنین از تکمیل عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه آبرسانی روستای "چنارفاریاب" در دهستان کوهمره سرخی بخش ارژن این شهرستان خبر داد.

بهروزی گفت: آب مورد نیاز ساکنان روستای چنارفاریاب که تا پیش از این تحت پوشش آبفای شیراز نبود، از محل یک چشمه محلی تامین می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای یک خط دو کیلومتری شبکه داخلی و شبکه ۵.۴ کیلومتری خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال، برای تامین آب پایدار این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

بهروزی ضمن یادآوری اینکه طی یک ماه آینده این پروژه کامل می‌شود، گفت: با اتمام این پروژه جمعیت ۵۰۰ نفری این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان