کد خبر: ۱۵۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۷ دی ۱۴۰۱
جانشین بسیج سازندگی استان فارس خبر داد:

آغاز طرح آبرسانی پس از ۱۷ سال در روستاهای استهبان

طرح بسیج آبرسانی روستایی، با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آبفا و با محوریت بسیج سازندگی در روستاهای خانه‌کِت و قَشَم‌قاوی شهرستان استهبان فارس در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» در 60 کیلومتری مرکز شهرستان استهبان دو روستای دیدنی خانه‌کت و قشم قاوی قرار دارد سرزمینی که دارای ظرفیت بالایی در تولید انجیر دارد اما با مشکلات عدیده‌ای از جمله آب آشامیدنی پایدار روبرو هستند؛ پروژه آبرسانی خانه‌کت و قشم قاوی به گفته اهالی این منطقه بیش از 17 سال است که راکد مانده و اکنون در حال اجرای مجدد است.

حمیدکارگر جانشین بسیج سازندگی استان فارس در این خصوص گفت: صعب العبور بودن سختی مسیر پروژه و لزوم اصلاحات متعدد در مسیر قبلی باعث نشد تا جهادگران دست از تلاش شبانه روزی بکشند و با ابتکارات مهندسی تلاش کردند که 6 کیلومتر از خط انتقال را اصلاح کنند و 5 کیلومتر خط انتقال را لوله‌گذاری کرده و با احداث دو مورد فشار شکن و اجرای 30 مورد حوضچه و 300 متر تکمیل خط لوله در محل آبراهه امید را به مردم منطقه به ارمغان بیاورند تا امیدوار به شنیدن مجدد جریان مداوم آب شیرین آشامیدنی باشند.

کارگر با اشاره به اینکه حدود 21 کیلومتر خط انتقال این پروژه پیش از این توسط آبفا انجام شده است، ادامه داد: اگر اداره آبفاء بحث پمپاژ را به اتمام برساند تا دهه فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از 1600 نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند. همچنین اعتبار کلی پروژه به قیمت روز 50 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش شیراز ه، بسیج سازندگی فارس طی سال جاری 45 پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان با همکاری اداره آبفاء در دستور کار خود قرار داده است که 372 روستای استان از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان استهبان در خصوص جهاد آبرسانی به منطقه خانه کت و قشم قاوی گفت: این پروژه در طرح بسیج آب‌رسانی روستایی که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آبفا و با محوریت بسیج سازندگی انجام شد با پیشرفت فیزیکی و سرعت، در اجرا می‌تواند در سطح استان رکورددار باشد. پروژه‌ای که مطمئنا با همان تفکر و اراده جهادی توانست به نتیجه برسد و امروز باید قدر نعمت بزرگ بسیج را بدانیم و از تمام ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها برای تقویت و افزایش همکاری‌ها بهره‌مند شویم.



انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان