کد خبر: ۱۶۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲

یادواره شهدای محله سکه روان شهر قیر برگزار شد

یادواره شهدای محله سکه روان شهر قیر همزمان با رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، یادواره شهدای محله سکه روان شهر قیر هم‌زمان با رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور امام‌جمعه شهرستان، فرمانده سپاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات و دیگر مسئولان شهرستان، خانواده شهدا و مردم ولایت‌مدار محله سکه روان شهر قیر برگزار شد.

فرمانده سپاه قیر و کارگزین در ابتدای این مراسم با تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به خیرمقدم گویی پرداخت و از حضور مسئولان و مردم در یادواره شهدای محله سکه روان قدردانی کرد.

  محمد رسول رضایی اظهار داشت: حضور در این یادواره نشانه این است که راه شهیدان و اهل‌بیت (ع) ادامه دارد و ان‌شاءالله خداوند به ما توفیق دهد در این مسیر پر فراز و نشیب ثابت‌قدم باشیم و دِین خودمان را به شهدا ادا کنیم.

  امام‌جمعه قیر و کارزین در این یادواره با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری "زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست" عنوان کرد: ده‌ها سال در راه شهدا ایستادن و مبارزه‌کردن با شیاطین و دشمنان خدا یقیناً سخت‌تر و برکات آن بیشتر است از اینکه روزی انسان تصمیم بگیرد به جبهه رود و شهید شود.

  حجت‌الاسلام صداقت افزود: شهید بالاخره در آن مقطع زمانی جان خودش را فدا کرد و به آن همه نعمت‌های خداوند رسیدند. اما ما این راه و پرچم را باید به دست بگیریم و هر لحظه با همه کشش‌ها و امیالی نفسانی که در وجود انسان وجود دارد و ما را به‌سوی بدی‌ها و انحرافات می‌کشاند باید مبارزه کنیم و این سخت‌تر است.

  وی ادامه داد: لذا پیامبر اسلام (ص) از جنگ بر می‌گشتند به سپاهیان خود فرمود مرحبا به کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و جهاد اکبر برای آن‌ها ماند و جهاد اکبر را "جهاد با نفس" نامیدند.

  حجت‌الاسلام صداقت گفت: امروز جهان غرب با تمام وجودش در برابر باورها، اعتقادات ما و فرهنگ شهدا صف‌آرایی کرده‌اند و دائماً سم‌پاشی و مبارزه می‌کنند و در این جبهه ایستادند اجرش کمتر از شهید نیست.

  حجت‌الاسلام دیانت کارشناس مذهبی برجسته شهرستانی در این یادواره با اشاره به اینکه بخشی از کتاب‌های حدیث و روایات ما به جهاد، جنگ، شهادت، شهید، شهامت و ایثار اختصاص‌داده‌شده است گفت: هیچ دینی و مذهبی به‌اندازه دین اسلام و تشیع به شهادت و رزمنده اهمیت نداده است.

  در ادامه مراسم مهدی نهایت با روایتگری خود گوشه‌ای از سبک زندگی و راه و مرام شهدا را روایت کرد. این مراسم با مرثیه‌سرایی و مداحی محمدحسن محبی مداح اهل‌بیت (ع) در رثای پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (غ) و مقام شهیدان عزیز پایان یافت.

  این یادواره به همت هیئت انصارالمهدی (عج) محله سکه روان و با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) شهر قیر، پایگاه محمد رسول‌الله (ص) و پایگاه ام کلثوم محله سکه روان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان