کد خبر: ۱۶۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

بازنگری شاخص‌های محرومیت در محلات شیراز

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه دستگاه‌ها پای کاری محرومیت‌زدایی نیامده‌اند، گفت: شاخص‌های بررسی محرومیت محلات باید بازنگری شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در نشست کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اگرچه سند محرومیت‌زدایی ۴۰ محله تدوین شده است، اما دستگاه‌ها پای‌کار نیامده‌اند، به دستور نخست این جلسه مبنی بر بررسی دستورالعمل اجرایی راه‌اندازی قرارگاه مشترک محرومیت‌زدایی اشاره کرد و اظهارداشت: همه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محدوده کلان‌شهر شیراز تعریف شده‌اند.

وی با اشاره به سند «محرومیت‌زدایی شهر شیراز» به‌عنوان دومین دستور کار این جلسه، روند طرح و تصویب لایحه سند محرومیت‌زدایی را تشریح کرد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پیش‌بینی ٣ درصد بودجه عمرانی برای امور اجرایی و کالبدی پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: در تاریخ شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر اتفاق ارزنده‌ای رخ‌داده است و امروز باید قدر داشته‌ها و ظرفیت‌ها در مسیر محرومیت‌زدایی را دانست.

وی اظهار کرد: امیدواریم شاهد فصل جدید شکوفایی این کلان‌شهر بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود در بحث محرومیت‌زدایی باشیم.

بازنگری شاخص‌های محرومیت در محلات شیراز

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی، فعالیتی جدید در این دوره از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و قرارگاه احمد بن موسی (ع) سپاه فجر فارس است.

وی در این نشست خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در موضوع محرومیت‌زدایی در سطح کلان‌شهر شیراز و رفع چالش‌های این مسیر شد.

مهدی طاهری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: ریل محرومیت‌زدایی که در شورای ششم ایجاد شده است، باید در قالب یک چارچوب و دستورالعمل دنبال شود.

وی با بیان اینکه بودجه ٣ درصد عمرانی شهرداری شیراز به این مهم اختصاص‌داده‌شده است، گفت: وقتی از قرارگاه صحبت می‌شود، یک جنس ستادی پیشران دارد که حاکمیت هم باید در آن دخیل باشد، چون محرومیت‌زدایی شهری مطرح است.

محمدرضا هاجری، عضو کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر این نکته که نقش دستگاه‌ها به تفکیک و به‌خوبی در سند محرومیت‌زدایی باید مشخص شود، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) منعقد و محدوده خدمات‌رسانی شهرداری در بحث محرومیت‌زدایی مشخص شود.

مجید علی‌پور، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) نیز در این جلسه از همت و اراده شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در موضوع محرومیت‌زدایی تقدیر کرد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی در حد شعار ورود نکرده؛ بلکه این اراده را هم تبدیل به قانون کردند همچنین باید این اقدامات به‌خوبی برای مردم تشریح و تبیین شود.

وی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری ممکن نیست؛ بلکه همه دستگاه‌ها باید در شیراز پای‌کار باشند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) به پیشنهاد کار در قالب یک قرارگاه مشترک هم اشاره و بیان کرد: در یک محله ممکن است نیاز به خانه بهداشت باشد که فرماندار باید به دستگاه متبوع تکلیف کند.

علی‌پور با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری در عرصه محرومیت‌زدایی به‌خوبیبی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده است، تأکید کرد الزاماتات قانونی و ضمانت اجرا در سند محرومیت‌زدایی مشخص شود.

به گزارش شیرازه نشست کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور شهردار شیراز، جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی (ع) و اعضای شورای شهر شیراز در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان