کد خبر: ۱۶۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد؛

بررسی مشکلات قضایی بیش از ۷۳ نفر از ایثارگران فارس

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مشترک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ۷۳ نفر از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و بسیجیان جهت بررسی و پیگیری مشکلات قضایی خود با مسئولان قضایی استان دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روابط‌عمومی دادگستری فارس اعلام کرد: دیدار عمومی ۷۳ نفر از ایثارگران و خانواده‌های شهدا استان فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز، ۴ مهرماه با همکاری بسیج حقوق‌دانان و دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران برگزار شد که در آن پرونده‌های قضایی و مشکلات حقوقی ایثارگران بررسی و در چارچوب مقررات دستورات پیگیری برای آنان صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری فارس در این دیدار با بیان اینکه عرصه ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهدا (ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش‌های الهی را بر عهده گرفته‌اند، گفت: در این میان شهدای حقوق‌دان نقش‌برجسته‌ای در تاریخ ایثار و شهادت در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در مجموعه قضایی استان فارس همه تلاش خود را معطوف به کاهش مشکلات مردم کرده‌ایم و دراین‌بین رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده‌های شهدا تکلیفی بر عهده مسئولان است.

وی به قضات و کارکنان استان دادگستری استان فارس توصیه کرد تا ضمن رعایت عدالت، روحیه مردمی را با حسن خلق و خوش‌رفتاری در دستور کار قرار دهند و در تکریم و احترام ارباب‌رجوع به‌خصوص توجه به ایثارگران و خانواده‌های شهدا به‌عنوان ولی‌نعمتان ما در دستگاه قضایی اهتمام لازم داشته باشند.

در این نشست مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز خدمت به ایثارگران و خانواده معظم شهدا را توفیق الهی خواند و با بیان اینکه آرامش امروز جامعه مرهون ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگران در طول ۸ سال دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود چرا که فرهنگ ایثار و شهادت را به‌عنوان اصلی‌ترین ارزش جامعه به همگان معرفی کرد.

سید مصطفی بحرینی افزود: پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی کشور نیازمند نوسازی فرهنگی بر مبنای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران و خانواده‌های آنان است که بخشی از آن توجه ویژه به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان