کد خبر: ۱۶۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خبر داد:

ثبت ۱۲ هزار ازدواج در استان فارس

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از ثبت بیش از ۱۲ هزار ازدواج در ۶ ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، زهرا یقطین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در چهارمین جلسه ستاد استانی «خانواده و جمعیت» به تشریح گزارش کلی از آمارهای تسهیلات و خدماتی که در حوزه جوانی جمعیت به خانواده‌ها ارائه شود، پرداخت و گفت: در ۶ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار ازدواج در استان فارس ثبت شده است که تسهیلات پرداخت شده این ۶ ماه بیش از ۲۲ هزار نفر بوده است، اما این عدد نشان‌دهنده این نیست که تمام افرادی که امسال ازدواج کردند وامشان را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: این آمار نشان‌دهنده همت مجموعه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ازدواج در راستای تأکیدات رئیس‌جمهور و ستاد ملی جمعیت و ازدواج است که در استان فارس به‌خوبی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار نفر ولادت در ۶ماهه نخست سال برای استان فارس ثبت شده است، افزود: امسال تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده استان فارس در ۶ماهه نخست سال بیش از ۲۱ هزار نفر بوده است. 

یقطین با تصریح اینکه در بخش تسهیلات و فرزندآوری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که یکی از آن‌ها عدم اعتبار بانک‌هاست، گفت: طی دو الی سه هفته اخیر ۲۶ تماس و پیام به سامانه مربوط به فرزندآوری ارسال شده است که در حوزه تسهیلات شکایت داشتند و بیشترین شکایت‌ها هم در بحث ضمانت‌ها و سامانه عدم اعتبار بانک‌هاست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از شورای هماهنگی بانک‌ها خواست تا توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند و سپس افزود: زوج‌های ناباروری که توسط دانشگاه علوم پزشکی‌ها در استان شناسایی شدند، بیش از ۲۴ هزار نفر بوده است که تمهیداتی برای آنان در حوزه بیمه‌های درمانی اندیشیده شد.

وی تصریح کرد: در این حوزه بیمه سلامت در زمان ۵ ماه نخست سال بیش از ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش درمانی قرار داده است و بیمه تأمین اجتماعی هم در سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۴ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گفته یقطین، بخشی از حمایت‌ها از زنان باردار و شیرده است که برای بیش از ۳ هزار نفر تسهیلاتی نظیر هزینۀ سرانۀ خدمات ماهیانه بن کارت به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به وضعیت مسکن مشمولان طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: تعداد متقاضیان زمین در شش‌ماهه نخست سال بیش از ۱۳ هزار نفر بوده است که تعداد زمین تأمین شده برای آنان ۲۱۷۶ زمین بوده است.

وی بیان کرد: سهم استان از ۱۲ هزار تخصیص زمین در سطح کشور تاکنون ۶.۷ درصد بوده است، اما سهم استان از ۲۰ هزار تخصیص زمین به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) مشخص نیست.

یقطین با بیان اینکه خانواده‌های بالای ۴ فرزند و خانواده‌های دارای ۳ فرزند زیر ۲۰ سال جزو مشمولین دریافت قطعه زمین هستند، افزود: تعداد مشمولان این زمین‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم که شامل تمام ۴ فرزندی‌های زیر ۲۰ سال در سطح استان باشند. البته همین امسال ۷۹۲ نفر ۴ فرزند به بالا بودند.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان