کد خبر: ۱۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر:

آمریکا با قلدرمآبی به رویه‌های سازمان ملل بی‌توجهی می‌کند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: گزارشگران سازمان ملل طی ۲ نامه درباره نقض حقوق ملت ایران از آمریکا پاسخ خواستند اما این کشور با قلدرمآبی هنوز پاسخی در این ارتباط نداده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر روز چهارشنبه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی ار دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان کرد: این گزارشگران پس از نقض برجام و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از آمریکا خواست در خصوص نقض حقوق ملت ایران پاسخ دهد اما این کشور با قلدرمآبی رویه‌ها و قوانین سازمان ملل را نقض کرده است.

وی اظهار کرد: ظلم و ستمگری آمریکا اظهر من‌الشمس است و کشوری سالم‌تر و ستمگرتر از آمریکا در جهان هستی وجود ندارد و شواهد بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد اما این کشور جنایتکار با امپراطوری رسانه‌ای و پروپاگاندا خود را حامی حقوق بشر نشان می‌دهند.

انصاری گفت: آمریکا به سه دلیل از ایران عصبانی است و اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی آن استو وی افزود: انقلاب اسلامی ۲ هدف را دنبال کرد یکی حاکمیت معارف و احکام اسلام در داخل و دیگری معرفی این معارف ناب در خارج از کشور که در هر ۲ مورد نیز به توفیقاتی دست یافت.

انصاری اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی در داخل کشور حاکمیت اسلام و نظام اسلامی شکل گرفت و ایران اسلامی به استقلال دست یافت و دست غارتگرانه آمریکا از ممنابع کشور قطع شد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی در حالی که ایران ۳۵ میلیون جمعیت داشت ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و اکنون با ۸۵ میلیون جمعیت سه میلیون بشکه برداشت می‌کند که ما به تفاوت آن به جیب آمریکا می‌رفت؛ بنابراین این قطع دست، سبب عصبانیت امریکا از ایران شد.

وی اضافه کرد: دومین عامل عصبانیت آمریکا از ایران اسلامی این بود که رژیم پهلوی برای این کشور نقش ژاندارمی منطقه را بازی می‌کرد و اهداف امریکا را در افغانستان، شوری و دیگر کشورهای منطقه دنبال می‌کرد.

انصاری ادامه داد: سومین دلیل عصبانی آمریکا از انقلاب اسلامی ایران صدور و شروع فرهنگ استقلال طلبی و ظلم ستیزی در جهان بود و پس از این انقلاب در کشورهای منطقه فریا د مرگ بر آمریکا بلند شد.

وی گفت: علاوه بر این سه عامل، امریکا به خاطر اقدام علیه بقا کیان صهیونیسم غاصب نیز از ایران اسلامی عصبانی است چرا که پس از انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری بود که گفت این دزدها که با تصمیم استعمار غرب و آمریکا در دل دنیای اسلام جای داده شده اند باید بیرون بروند و بیش ازچهل سال است که فریاد مبارزه علیه اسرائیل بلند شده است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر بیان کرد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی " شیطان بزرگ " نام گرفت چرا که بیشترین ظلم را به ملت‌های ازاده سراسر دنیا می‌کند و تا کنون صدها حمله نظامی، جنگ، سرنگونی نرم و تحریم‌های ظالمانه به راه انداخته است.

انصاری یادآور شد: تا کنون ۹ نشست داخلی برای افشای حقوق بشر آمریکایی از نگاه رهبر معظم انقلاب در داخل کشور و سه نشست تخصصی در کشورهای ، ترکیه و ونوزئلا برگزار شده است.

به گزارش شیرازه، دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه پنجم مهرماه جاری به میزبانی شیراز ، سومین حرم اهل بیت (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد؛ این نشست تخصصی یک روزه با محوریت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) برگزار می شود.در این نشست هفت زیر گروه علمی در دستور کار است که برگزاری این نشست ها تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
برچسب ها: حقوق بشر ، برجام ، شیرازه
نظرات بینندگان