کد خبر: ۱۶۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲

افتتاح 2 پروژه شاخص گردشگری در فارس

همزمان با روز جهانی جهانگردی وآغاز هفته گردشگری 2 پروژه گردشگری فارس با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به صورت ویدئوکنفرانسی، افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه،همزمان با روز جهانی جهانگردی وآغاز هفته گردشگری 2 پروژه گردشگری فارس با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به صورت ویدئوکنفرانسی، افتتاح شد، این 2 پروژه اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و اقامتگاه بوم گردی دامون در شیراز بودند.

سید موید محسن نژاد، در این مراسم گفت: 2 اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و دامون از پروژه های شاخص گردشگری در استان فارس هستند که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه افزود: با بهره برداری این 2 پروژه ۳۲ تخت به تخت های اقامتی استان افزوده شد.

وی افزود: بافت تاریخی شیراز با مساحت ۳۶۰هکتار با همت عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: همزمان شاهد بهره برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل هتل بوتیک، اقامتگاه بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی در استان هستیم که با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و با ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

در ادامه این نشست شمس الملوک همیری سرمایه گذار پروژه گفت: این بنا خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه ای تبدیل شده بود که به خاطر علاقه ای که به حوزه گردشگری و تاریخ داشتم توانستم این خانه را مورد مرمت قرارداده تا در چرخه خدمات رسانی صنعت گردشگری قرارگیرد.

وی در ادامه از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی فارس، شهرداری بافت تاریخی شیراز و دیگر نهادهای متولی قدردانی کرد.

گفتنی است این مراسم با حضور علوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس، علی مصلی نژاد شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز، روسای تشکل های گردشگری استان و جمعی از فعالان گردشگری فارس در محل اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک برگزار شد.



نظرات بینندگان