کد خبر: ۱۶۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
توسط پلیس فارس انجام شد؛

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های قضایی

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از مصالحه بیش از ۷۰ درصدی پرونده‌های قضایی در شش ماهه اول سال جاری در کلانتری‌ها خبرداد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، کاووس محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش‌ماهه اول سال جاری حدود ۳۴ هزار فقره پرونده به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان فارس ارجاع شده که بیش از ۷۰ درصد از این پرونده‌ها توسط مشاوران کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.

وی افزود: مشاوران کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان فارس با نگرش به تخصص، تجربه و توانمندی بالایی که دارند، همواره پرونده‌های قضائی به‌خصوص پرونده‌های خانوادگی و اجتماعی را قبل از اینکه به سطوح بالاتری برسد، حل‌وفصل می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های قضائی با تلاش و پیگیری مشاوران کلانتری قابل‌حل است، گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۲۵۰ نفر برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس مراجعه داشتند و به‌صورت تخصصی از خدمات مشاوره فردی در حوزه‌های روان‌شناسی، خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی و ازدواج بهره‌مند شده‌اند.

محمدی ادامه داد: تلاش در جهت‌سازش پرونده‌های قضائی در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره فردی در مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس توسط کارشناسان و مشاوران متخصص، متعهد و مجرب و به‌صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه خدمات مشاوره و مددکاری یکی از بهترین راهکارها در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس و دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها باهدف ارتقا سطح بهداشت روان شهروندان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش بار انتظامی و قضائی راه‌اندازی شده و بااحساس مسئولیت در قبال شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای عموم جامعه گام بر می‌دارد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان