کد خبر: ۱۶۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

اسامی روزهای هفته بزرگداشت حافظ اعلام شد

اسامی روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی که از ۱۵ تا ۲۱ مهر به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود؛ در نشست سیاست‌گذاری هفته جهانی بزرگداشت حافظ با حضور مسئولان و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در ارتباط برخط با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، برنامه عمل و رویدادهای پیش‌رو در روز و هفته جهانی بزرگداشت حافظ شیرازی در سراسر کشور بررسی و اعلام شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این نشست ضمن اعلام اسامی روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی اظهار کرد: حافظ آن‌قدر مشهور است که نیازمند برگزاری روز و هفته بزرگداشت برای وی نیستیم، بااین‌حال آنچه که درباره او اهمیت وافر دارد این است که باید اندیشه‌های رفیع عرفانی و قرآنی این شاعر برجسته ایرانی بار دیگر مورد بررسی و بازخوانی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: توجه ویژه به اندیشه و آثار مفاخر و مشاهیر ایرانی از جمله خواجه شیرازی و انتقال این اندیشه‌ها با زبان ساده و همه‌فهم با بهره‌گیری از ابزارهای هنری جدید، در انتقال این میراث عظیم به نسل جوان و علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای تدارک‌دیده‌شده برای روز و هفته بزرگداشت حافظ را ارائه کردند.

مدیران کل و معاونین فرهنگیِ ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های فارس، آذربایجان غربی، مرکزی، گلستان، اصفهان، ایلام، یزد، تهران و لرستان، همدان و سمنان از جمله مدیران حاضر در این نشست برخط بودند.

گفتنی است بنابر تصویب شورای سیاست‌گذاری همایش ملی و بین‌المللی بزرگداشت حافظ، از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، هفته بزرگداشت «حافظ شیرازی» همراه با رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در تهران، شیراز و شهرهای مختلف کشور، همچنین در نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

حافظ در جهان، تأثیرپذیری حافظ از قرآن، حافظ و عرفان، حافظ و دنیای امروز، حافظ و ادب فارسی (اثرپذیری و اثرگذاری)، حافظ در عرصه هنر و نظام نشانه‌شناسی حافظ (تأویل، تفأل و...) عناوین روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی است.

آئین افتتاحیه همایش ملی بزرگداشت حافظ شیرازی نیز با عنوان «حافظ، شاعر زندگی» شنبه پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ در تالار اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان