کد خبر: ۱۶۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد:

اَهم کشفیات پلیس در ۶ماهه نخست سال

فرمانده انتظامی فارس به مهم‌ترین اقدامات پلیس فارس در ۶ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: کشف حدود ۵۷۴ میلیارد تومان کالای قاچاق با افزایش ۳۶ درصدی، کشف حدود ۲۳ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، از جمله مهم‌ترین این اقدامات است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، به اَهم برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: در این هفته که با شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» آغاز می‌شود، برنامه‌های متنوعی برای هر روز با یک عنوان خاص اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه امسال هفته نیروی انتظامی از روز پنجشنبه ۱۳ مهر آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۹ مهر ادامه خواهد داشت افزود: در روز پنجشنبه ۱۳ مهر که با عنوان «پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت» نام‌گذاری شده غبارروبی حرمین مطهر شاه‌چراغ (ع) سید علاءالدین حسین (ع) علی بن حمزه (ع) و غبارروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری آزمون استخدامی، اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و اهدای خون از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

حبیبی ادامه داد: جمعه ۱۴ مهرماه حضور مسئولان و کارکنان انتظامی در نماز عبادی سیاسی جمعه و ارائه میز خدمت به شهروندان، برپایی چادر سلامت و ارائه خدمات بهداشتی رایگان و مشاوره بهداشتی به مردم از دیگر برنامه‌های پلیس فارس است.

کشف ۵۷۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

وی روز شنبه ۱۵ مهرماه را روز «پلیس مقتدر، قانون‌مداری و انضباط اجتماعی» معرفی کرد و گفت: در این روز برنامه‌هایی از جمله صبحگاه مشترک، تجلیل از فرماندهان شاخص بازنشسته، بازنشستگان نخبه و فرزندان آنها و اعضای وابسته کارکنان در دستور کار است.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: یکشنبه مصادف با ۱۶ مهرماه روز «پلیس هوشمند، مشارکت عمومی و توسعه امنیت» نام‌گذاری شده و برنامه‌های آن شامل امحای نزدیک به ۱۵ تن مواد مخدر، مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه امنیت و سلامت اجتماعی است.

به گفته سردار حبیبی دوشنبه ۱۷ مهرماه همایش پلیس و اصناف، افتتاح پروژه‌های عمرانی فراجا، اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده پیش‌بینی شده است و در روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه نیز سومین همایش کلانتران برگزیده، همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و مسابقات تیراندازی بین کارکنان دز نظر گرفته شده است. چهارشنبه ۱۹ مهرماه آخرین روز هفته انتظامی که با عنوان «پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی» نام‌گذاری شده نیز شامل برنامه‌هایی از جمله حضور کارشناسان انتظامی در مدارس به‌منظور آموزش و پیشگیری از اعتیاد، ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان با مردم، محفل انس با قرآن، رزمایش و گردهمایی یگان‌های حفاظت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

 سردار حبیبی در بخش دوم این نشست، به مفهوم شعار امسال اشاره کرد و گفت: در صورت نهادینه‌شدن قانون‌مداری و قانون‌گرایی در یک جامعه می‌توان انتظار رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را داشت.

وی همچنین، تصریح کرد: داشتن شهروندانی قانون‌مدار در هر جامعه یکی از ضرورت‌ها و خواسته‌هایی است که برای تحقق آن باید تلاش کرد.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه با تأکید بر اینکه پلیس دارای جایگاه مهم "مجری قانون" و "ناظم امین نظم و انضباط" است و نقش اجتماعی مشخص و مأموریت‌های متنوع و متعددی بر دوش می‌کشد، اظهار کرد: پلیس خدمتگزار و قانون‌مدار به پشتوانه مشارکت شهروندان قانون‌مدار با راهبردهای علمی می‌تواند ایفای نقش مؤثر و ارزنده‌ای داشته باشد.

کشف ۵۷۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

اقدامات پلیس فارس در ۶ماهه نخست سال جاری

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش پایانی این نشست خبری به مهم‌ترین اقدامات پلیس فارس در ۶ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: کشف حدود ۵۷۴ میلیارد تومان کالای قاچاق با افزایش ۳۶ درصدی، کشف حدود ۲۳ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، کشف ۸۵ درصدی پرونده‌های پلیس فتا افزایش ۱۰ درصدی کشفیات سرقت و مصالحه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره پلیس از جمله مهم‌ترین این اقدامات است.

وی در انتها به خدمات ویژه پلیس فارس در هفته انتظامی نیز گذری زد و گفت: خدمات مضاعف به مردم در حوزه صدور گواهینامه، ترخیص، شماره‌گذاری و اجرائیات پلیس راهور تا ساعت ۱۶، آزمون کتبی داوطلبان استخدام برگزار و روزانه نسبت به ثبت‌نام از افراد علاقه‌مند در مقطع درجه‌داری در اداره گزینش و استخدام اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان