کد خبر: ۱۶۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
وقتی همه در خواب بودند؛

جوانانی که هم‌آواز طوفان شدند

عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که این نسل، نسلی است که اگر سالها قبل کودک بودند و با سنگ جنگیدند، اکنون جوانانی شدند که توانستند هم آواز طوفان شوند و بنیان اسرائیل را بَرکَنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، صبح امروز در پنجاهمین سالگرد جنگ بین اسرائیل و کشورهای سوریه و مصر که در سال ۱۹۷۳ رخ داد و درست در روزی که اسرائیلی‌ها فکرش را نمی‌کردند و به شیوه‌ای که حتی به ذهنشان خطور هم نمی‌کرد، طوفانی در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که بنیان رژیم اشغالگر صهیونیستی را زیر و رو کرد طوفانی به نام عملیات طوفان‌الاقصی که توسط نیروهای مقاومت حماس رقم خورد.

جوانانی که هم‌آواز طوفان شدند

در این طوفان سهمگین نیروهای مقاومت موفق شدند شوک بزرگی به نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل وارد کنند و بسیاری از شِبه نظامیان این رژیم غاصب را غافلگیر کرده و هنگامی که همه در خواب بودند بالای سر آنها رفته عده‌ای را به هلاکت رساندند و برخی را نیز اسیر کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که نیروهای غاصب و کودک‌کش اسرائیل حتی فکرش هم نمی‌کرد که با حمله‌ای چنین حساب شده که بی‌شک نیازمند هفته‌ها برنامه‌ریزی و طراحی است آنان را غافلگیر نمایند.

بی‌شک از این پس به بعد با انتشار عکس‌ها و ویدئوهای خفت‌باری که از اسارت و هلاکت نیروهای اسرائیلی گرفته شده که اغلب نظامی یا شِبه نظامی بودند و حتی در بین آنها ژنرال هم وجود دارد، اسرائیل را بر آن وا می‌دارد تا با پرداخت هزینه‌های گزافی، با گروه‌های مقاومت فلسطین وارد معامله شود تا شاید بخشی از آبروی بر باد رفته خود را بخرد.

جوانانی که هم‌آواز طوفان شدند

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فرماندهان نظامی این عملیات به ظاهر ساده در این هشت دهه جنگ اسرائیل و فلسطین بی‌سابقه بوده و نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق و طراحی هوشمندانه است.

بدون تردید این عملیات فلسطینی‌ها موقعیت داخلی "نتانیاهو" را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد؛ چون از نظر بسیاری از اسرائیلی‌ها و به ویژه اپوزیسیون اسرائیل، این تندروی‌های کابینه افراطی نتانیاهوست که باعث شد در نهایت نقطه جوش تحمل فلسطینی‌ها به سرآمده و آنها را به انجام چنین عملیاتی که آبروی تاریخ نظامی اسرائیل را به یکجا بر باد داد، واداشته است.

این حمله نظامی و دستگیری بیش از ۳۵ نظامی اسرائیلی توسط گروه حماس آن هم درست زمانی که تمام نیروهای نظامی و شبه نظامی در خواب بودند مصداق بارز ضرب المثلی است که می‌گوید "دنیا را آب بِبَرد اسرائیل را خواب می‌بَرد".

در این میان این پیروزی آنقدر شیرین و دلچسب بود که هم بسیاری از مسلمانان در گوشه گوشه دنیا و هم مردم سراسر کشور ما، امشب را با جشن و پایکوبی به مردم فلسطین تبریک می‌گویند.

کاربران فضای مجازی، فعالان شبکه‌های اجتماعی، و هموطنان نیز بیکار ننشسته و با طراحی پوستر شعر طنز و هنرهای گوناگون و انتشار در توییتر، اینستاگرام و ... رنگ و بوی دیگری به این پیروزی  بخشیدند.

و اینگونه بود که وعده خداوند به حقیقت پیوست و ظالمان کافر به سزای اعمال خود رسیدند و درست وقتی همه خواب بودند انتقام خون سرداری گرفته شد که جانش را فدای مردم این سرزمین کرد و برای آزادی فلسطین و مسجدالاقصی وجود نازنینش را فدا کرد.

این عملیات نشان داد که این نظم نظم سابق نیست و این نسل، نسلی است که اگر سالها قبل کودک بودند و با سنگ جنگیدند، اکنون جوانانی شدند که توانستند هم آواز طوفان شوند و بنیان اسرائیل را بَرکَنند.

نویسنده: سمیه رعیتی فعال رسانه

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان