کد خبر: ۱۶۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
افتتاح راهی ماندگار از پهنه تاریخ و ادب به دیار فرهنگ و هنر؛

آزاد راه شیراز اصفهان به نام شاه‌چراغ نام‌گذاری شد+فیلم

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان این مسیر را به نام شاه‌چراغ نامگذاری کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امروز صبح پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه و در دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به فارس، آزاد راه شیراز _ اصفهان با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه آزادراه شیراز اصفهان، این مسیر را به حرمت حضرت احمد ابن موسی(ع) به نام شاه‌چراغ نامگذاری کرد و گفت: از آنجا که حضرت شاهچراغ(ع) در این منطقه چراغ راه است، لذا این آزادراه به نام ایشان نامگذاری شود.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد:‌ کار جهادی در بهره‌برداری از ‌پروژه آزادراه اصفهان ـ شیراز انجام شد، ادامه این مسیر به بوشهر نیز باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه امروز می توان گفت که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  کشور پیشرفته و فن آور است، تصریح کرد: کشورهای همسایه بارها گفته‌اند جمهوری اسلامی؛ مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط با شمال، جنوب، شرق و غرب است، سهم جمهوری اسلامی از داد و ستد‌های منطقه سهم به سزایی است و نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها دارد.

رئیس‌جمهور در ادامه بیان کرد: ایران به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف ایران قوی است و به برکت حضور نیروهای متخصص و متدین و بااراده در ایران تولید قدرت شده است.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: وزارت دفاع هم موشک می‌سازد و هم پهباد می و هم در کنار شعار، مردم برای مردم بزرگ‌راه و آزادراه می‌سازد و سپاه، ارتش و ادارات هم درکنار مردم هستند. برای رفع مشکلات آنان، هردو تولید قدرت می‌کنند؛ تولید قدرت فقط در حوزه صنعت نظامی نیست حضور مردم در صحنه‌ها نیز تولید قدرت است .

 رئیسی در ادامه به تشریح سخن مقام معظم رهبری درباره "به قله نزدیکیم" پرداخت و گفت: اگر به برخی از مناطق کشور نگاه کنیم این مناطق تبدیل به کارگاه شده است و در آن کارهای بزرگی ازجمله آبرسانی، برق رسانی، راه‌سازی و ... در زمینه تولید صورت می‌گیرد.

آیت‌الله رئیسی پس از سخنرانی در آئین افتتاح آزادراه شیراز اصفهان در محل افتتاحیه قرار گرفت و رسما طولانی‌ترین آزاد راه کشور را افتتاح نمود.

به گزارش شیرازه، این آزادراه که به طول ۲۲۵ کیلومتر و در ۷ قطعه پیش‌بینی شده است، ۶ قطعه آن به طول ۲۱۲ کیلومتر افتتاح شد.

قطعه ۱ این آزادراه از شهر ایزدخواست در  شمال فارس آغاز و تا روستای تنگ‌خیاره بیضا ادامه میابد و قطعه ۷ نیز از تنگ‌خیاره به سمت شیراز به طول ۱۲ کیلومتر طراحی شده که ۷۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و به صورت یک لاین رفت و برگشت برای ورود به آزاد راه ساخته شده است.

لازم به ذکر است که تا ۲۲ بهمن قطعه ۷ نیز تکمیل می‌شود؛ قطعه ۸ هم که فارس را به بوشهر متصل می‌کند، از شمال غرب شیراز شروع می‌شود.

ارزش ریالی این پروژه ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد توسط وزارت دفاع، ۴۹ درصد راه و شهر سازی و ۱۰ درصد نیز توسط شرکت عمران صدرا متقبل شده است.

با افتتاح این آزاد راه ۲ ساعت مسیر ۶ ساعته شیراز به اصفهان کوتاه شده و ۱۳۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت خودروها کاهش داده شده، افزایش ایمنی سفر و کاهش ۵۵۰ نفر کشته ومجروح را به همراه خواهد داشت.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان