کد خبر: ۱۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

هدیه رئیس جمهور به نوجوان فداکار صفاشهری رسید

دوچرخه هدیه رئیس‌جمهور به محمدطاها آرمند نوجوان صفاشهری از توابع استان فارس که سال ۹۹ جان چهار کودک در یک خودرو آتش‌گرفته را نجات داده بود اهدا شد
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدطاها آرمند نوجوان فداکار صفاشهری به هنگام دور دوم سفر رئیس‌جمهور به فارس در نامه‌ای به رئیسی درخواست یک دوچرخه کرده بود.

 در سال ۱۳۹۹ محمدطاها آرمند توانست جان چهار نفر از دوستانش را در یک حادثه آتش‌سوزی در شهر خرم بید نجات دهد. متأسفانه این کودک طی این عملیات دچار سوختگی شدیدی شده است.

ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که محمدطاها و دوستانش در یک ون در حال بازی بودند. این ون متعلق به همسایه محمدپارسا بوده و پسر همسایه، به همراه برادر و پسردایی ۱۴ساله محمدپارسا و دخترعمه دوساله او نیز در آن حضور داشته‌اند. همسایه محمدپارسا از این ون به‌عنوان یک آشپزخانه خانگی استفاده کرده و به کسب‌وکار غذای بیرون‌بر مشغول بوده است. به همین دلیل یک گاز کوچک که برای گرم‌کردن غذا از آن استفاده می‌شد در این ون وجود داشت. کسی نمی‌داند به چه علت این گاز کوچک روشن می‌شود، اما این حادثه هولناک اتفاق می‌افتد و ون آتش می‌گیرد. در همین حین ریموت و سوئیچ ون در آتش می‌سوزد و بچه‌ها با باز نشدن در، درون ون گرفتار می‌شوند.

در همین حین محمدطاها شیشه ماشین را به‌سختی می‌شکند و با کمک افرادی از بیرون ون، ابتدا دخترعمه دوساله خود را از این مهلکه نجات می‌دهد، سپس برادر بزرگ‌ترش و یکی دیگر از بچه‌ها که بیهوش شده بودند را با چند سیلی به هوش می‌آورد و کمک می‌کند که از ون خارج شوند. بعد هم نفر چهارم را به بیرون می‌فرستد و دست آخر خودش از ون خارج می‌شود.

 محمدطاها برای این که جان بقیه را نجات دهد از همه بیشتر داخل ون مانده بود و به همین دلیل دچار سوختگی بسیار شدیدی شد. او 8 روز در ICU بیمارستان بستری و سپس جراحی پیوند پوست به دست و صورتش را انجام می‌دهد و بالاخره پس از یک ماه از بیمارستان مرخص می‌شود. طبق گفته امدادگران آتش‌نشانی قطع به‌یقین اگر محمدطاها شیشه را نمی‌شکست تمام بچه‌ها در این آتش جان خود را از دست می‌دادند.

گفتنی است از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس، استفاده از اماکن ورزشی استان برای این کودک صفاشهری رایگان اعلام شد.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان