کد خبر: ۱۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در گفتگو با شیرازه:

مرگ بر اسرائیل خط‌مشی دانش‌آموزان ماست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود مرگ بر اسرائیل را نه یک شعار بلکه خط‌مشی معرفی کرده‌اند، دانش‌آموزان و فرهنگیان نیز باید این صحبت را به‌عنوان یک محور اساسی در برنامه آینده خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که با شهادت دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان سه واقعه تاریخی مهمی است که در کشورمان با نام روز استکبارستیزی معروف شده و موجب گردید تا هر ساله اقشار مختلف کنار همدیگر جمع شده و شعار ضد استکبار سر دهند.

دراین‌خصوص محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه عنوان کرد: امروز یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه است که در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان انقلاب دوم نامیده شده است.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود مرگ بر اسرائیل را نه یک شعار بلکه خط‌مشی معرفی کرده‌اند و دانش‌آموزان و فرهنگیان نیز این صحبت را به‌عنوان یک محور اساسی در برنامه آینده خود قرار داده‌اند که باروحیه استکبارستیزی بتوانند بیانیه راهبردی گام دوم را که توصیه اول رهبری به آنها فراگیری علم و پژوهش در کنار اخلاق و معنویت است را دنبال کنند.

عسکری تصریح کرد: دانش‌آموزان باید سبک صحیح زندگی اسلامی، خودباوری، تکیه به درون و خوداتکایی را در دستور کار قرار دهند که به یاری خداوند ایران را به قله‌های رفیع برسانند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با بیان اینکه بچه‌های استان فارس چون داغدار هم‌کلاسی‌های خود هستند که سال گذشته در حادثه تروریستی شاه‌چراغ به شهادت رسیدند، امسال هم در سوگ دانش‌آموزان غزه هستند که به دست رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمایت آمریکای جنایت‌کار به خاک و خون کشیده شدند و هر روز مدرسه‌ها را بر سر آنها آوار می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: نوجوانان استان فارس و شهر شیراز هم امروز در جهت استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و حمایت از مظلوم فلسطین و مقابله با ظلم، هم پیمان شدند و یقیناً پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان