کد خبر: ۱۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس خبر داد:

تایید صلاحیت یک هزار و سه داوطلب نمایندگی در فارس

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس از تایید صلاحیت یک هزار و سه داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیل خبری شیرازه، اسماعیل قزل سفلی 
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس امروز یکشنبه ۲۱ آبان در نشست خبری که به منظور اعلام وضعیت ثبت‌نام و تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ابتدا به تشریح بخشی از وظایف و رویکرد این معاونت پرداخت و گفت: معاونت سیاسی اجتماعی و  امنیتی ۸ حوزه را در بر می‌گیرد که بخش سیاسی شامل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری است، حوزه امنیتی و انتظامی شامل اجتماعی، فرهنگی، امور بانوان و خانواده، اتباع و مهاجرین، پدافند غیر عامل، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر موارد ذکر شده حوزه آموزش و پرورش ورزش و جوانان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه دانشگاه‌ها و سلامت نیز جز زیر مجموعه این معاونت به شمار می‌رود، افزود: به صورت غیر مستقیم در امور مربوط به بخش‌های گفته شده فعالیت دارد.

قزل سفلی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی رویکرد سه گانه‌ای را اتخاد کرده‌ایم، عنوان کرد: نشاط اجتماعی، مشارکت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌هایی است که معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به دنبال تحقق آن است.  

معاون استاندار فارس با تاکید بر این نکته که این سه حوزه را به خوبی رصد کرده تا راهکار مناسب داشته باشیم، گفت: سرمایه‌سازی اجتماعی یکی از اهداف مهمی است که در استان فارس در حال اجرای آن هستیم.

قزل سفلی ادامه داد: با ایجاد قرارگاه‌های اجتماعی تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی از جمله کودکان کار، طلاق، معتادان متجاهر و خودکشی و ... در حال انجام است.  

وی بر این باور است که در راستای توسعه فعالیت‌های اجتماعی و بهبود سرمایه‌های اجتماعی، حضور انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار فارس در ادامه به طرح «خانواده متعالی» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از موضوعاتی است که در سند مهندسی فرهنگی دیده شده ولی تاکنون مغفول مانده است از این رو در تلاش هستیم تا علاوه بر این طرح زمینه تحقق قانون جوانی جمعیت در فارس فراهم شود.  

وی در ادامه این نشست خبری با ارائه آماری از حضور داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس، از ثبت نام ۲ هزار و ۷۳۹ نفر در پیش ثبت‌نام اولیه در استان خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۵۵۶ نفر از متقاضیان دارای مشکل مدرک بودند که امکان ثبت‌نام در مرحله بعد برای آنان فراهم نشد؛ یک هزار و ۴٩۵ نفر ثبت‌نام خود را در مرحله دوم کامل کرده و پس از پایان مهلت ثبت‌نام هیئت اجرایی در تمامی حوزه‌های انتخابیه فعالیت خود را آغاز کردند.  

قزل سفلی اعلام کرد: پس از بررسی صلاحیت‌ها در ١۵ حوزه انتخابیه یک هزار و سه نفر تأیید صلاحیت شدند ، ٢٨٢ نفر تایید نشده و صلاحیت ١٧٧ نفر احراز نشد و ٣٣ نفر نیز انصراف دادند.  

معاون استاندار فارس افزود: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۵٣١ نفر ثبت‌نام دارای بیشترین داوطلب بوده و کمترین حوزه انتخابیه نیز مربوط به اقلید است.  

به گفته این مقام مسئول بیشترین میزان تایید صلاحیت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و کمترین تایید صلاحیت نیز مربوط به حوزه داراب و زرین دشت است.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه اولین نتایج تایید صلاحیت افراد در ١۴ دی ماه منتشر خواهد شد ، تصریح کرد: ١٩ بهمن اولین نتایج تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان به افراد ابلاغ خواهد شد. 

به گفته این مقام مسئول ٨٠ دستگاه دولتی احصا شده که این دستگاه ها می توانند ظرفیت های موجود در آن دستگاه ها را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهند.  

قزل سفلی ادامه داد: از میان ١٨ نماینده فعلی استان فارس در مجلس شورای اسلامی ١٧ نفر ثبت نام کرده و تمام افراد توسط هیئت اجرایی در استان تایید شده‌اند.  

معاون استاندار فارس در خصوص ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در فارس  نیز اظهار کرد: در این حوزه نیز ٢٠ نفر ثبت‌نام کرده که یک نفر خانم و ١٩ نفر آقا هستند و سه نفر از این افراد پیشتر سابقه نمایندگی خبرگان رهبری را در کارنامه دارند.  

به گفته قزل سفلی، داوطلب‌ها می‌توانند تا یک ماه قبل از شروع فرایند رای گیری نسبت به تغییر حوزه انتخابیه اقدام‌کنند.  

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان