کد خبر: ۱۶۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس:

اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی محور‌های استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش اسلاری سیل در محور‌های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا راستیار در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان، اظهار کرد: روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان با اعتباری بـالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شد است.

 
 وی افزود: محورهای شیراز - سعادت شهر، آباده - ایزدخواست، بوانات - هرات، ارسنـجان - سعادت شهر، جهرم - شیراز و محور آسپاس - سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محورهای استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است.
 
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل نگهداری، روسـازی شـانه‌ها، شیب‌ها و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیـک می‌کند.
 
 راستیار خاطرنشان کرد: راه‌ها از جملـه سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و بر اساس معیارهای بین‌المللی اعتـباری که بـه امر نگهداری راه‌ها تعلق می‌گیرد معادل ۲ تا ۶ درصد ارزش روز راه‌ها است که این درصد بـر حسب عمر مفید راه معین می‌شود.
 

وی در پایان گفت: بنابراین باتوجه‌به محدودیت‌های منابع باید با صـرف هزینه کمتـر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راه‌های موجود و بهسازی آن‌ها کرد که یکی از روش‌هـای نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان