کد خبر: ۱۶۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

ردپای اخلاص بر مدار خدمت

اعضای گروه جهادی یوسف مقاومت، عهد بسته‌اند که یاری‌گر محرومان باشند که در این مسیر ناهمواری‌ها را یک‌به‌یک پشت سر گذاشته و از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تا برپایی اردوهای جهادی درمانی، بر مدار خوش عهدی چرخیده‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، گروه جهادی یوسف مقاومت در شیراز، از آن گروه‌هایی است که با حس ناب همدردی با هم‌نوعان، پای‌کار آمدند و قصه‌های شاد و شیرین بسیاری رقم زده‌اند.

گروهی که در بزنگاه‌های حساس، یاری‌گر دست‌های نگران و زخم‌خورده از صاعقه‌های دوران هستند. گروهی که عزم و اراده کرده‌اند روایتگر بهترین‌ها باشند.

و برای وفای به این عهد، ناهمواری‌ها را یک‌به‌یک پشت سر گذاشته تا شمیم خوش‌خدمت و حمایت به مشام محرومان برسد.

با اراده‌ای پولادین پا به میدان گذاشته و هر جا دردمندی دیدند، برای جراحتش مرهم شدند. مرهمی از جنس همدردی و همدلی.

از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گرفته تا تعمیر منزل نیازمندان، تهیه بسته معیشتی و ارائه وام قرض‌الحسنه، گوشه‌ای از همت بلند و والای این جهادگران است.

ردپای اخلاص بر مدار خدمت

اثر دعای خیر در زندگی جهادگران

وقتی انسانی به کانون خانواده بازمی‌گردد و همسر و فرزندانش دلگرم به حضور دوباره او می‌شوند، آنجا است که نجوای دعای خیرشان به زندگی جهادگران گروه یوسف مقاومت برکت می‌بخشد.

هنگامی که برای نیازمندی قدمی برمی‌دارند و در حد توان، امکانات موجود را برایش فراهم می‌کنند، باز هم همان دعای خیر است که بدرقه راهشان می‌شود و تضمین خوشوقتی لحظاتشان.

یافتن شغل، حمایتی ماندگار

و مهم‌تر ازاین‌گونه کمک‌ها، یافتن شغل برای فرزندان خانواده‌های محروم است که به‌وسیله آن اعضای خانواده خود را توانمند می‌کنند.

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد با کمک جهادگران یوسف مقاومت 
مدیرگروه جهادی یوسف مقاومت به خبرنگار فارس می‌گوید: تاکنون ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط گروه یوسف مقاومت آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر را با مشارکت ستاد دیه آزاد کردیم و خانواده ۲ نفر دیگر نیز مستقیم به ما مراجعه کرده بودند.

اسماعیل غلامی با اشاره به دیون این افراد می‌افزاید: مبلغی که برای ۱۰ تن از زندانیان با مشارکت ستاد دیه پرداخت شد، ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به توزیع غذا بین نیازمندان بیان می‌کند: تهیه و پخت غذا در مناسبت‌های مختلف انجام‌گرفته و بین نیازمندان توزیع می‌شود. 

غلامی اظهار می‌کند: طی دو سال اخیر، سه هزار بسته معیشتی بین افراد گروه هدف توزیع شده که از این تعداد ۴۰۰ بسته مربوط به امسال است و ارزش هر بسته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.


بهره‌مندی ۸۰ خانوار از خدمات ثابت جهادی/ ۲۵۰ خانوار به طور متغیر تحت حمایت هستند

این فعال جهادی خاطرنشان می‌کند: ۸۰ خانوار به طور ثابت و بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ خانواده به طور متغیر، از حمایت گروه یوسف مقاومت برخوردار هستند.

۳۰ بسته لوازم‌تحریر، احداث ۲ باب منزل محروم، تعمیر ۱۰ باب منزل، کمک‌هزینه رهن منزل و تأمین چهار رشته جهیزیه موارد دیگری از کمک‌های جهادی است که غلامی به آن اشاره می‌کند.

غلامی همچنین به صندوق وام قرض‌الحسنه اشاره می‌کند که در قالب وام یا بلاعوض مواقع اضطرار، دستگیر افراد و مراجعان شده است.

یکی از اقدامات مؤثر و فراگیر گروه‌های جهادی، برپایی اردوها است که بسته به نوع آن از عمرانی گرفته تا درمانی، تأثیر خوبی در بهبود وضعیت محل اردو و ساکنان آن منطقه دارد.

 مدیرگروه جهادی یوسف مقاومت راجع به اردوهای درمانی این گروه می‌گوید: سال گذشته یک اردوی درمانی در منطقه قصر قمشه شیراز برگزار کردیم که با حضور پزشکان و کادر درمان، افراد محروم به طور رایگان مداوا شدند.

وی می‌گوید: سال گذشته موکب اربعین داشتیم؛ اما امسال این موکب برپا نشد، هرچند توزیع غذا و شربت... در مراسم اربعین وجود داشت.

کمک با حفظ کرامت
به گفته غلامی، گروه یوسف مقاومت از سال ۹۸ و با شیوع کرونا شکل‌گرفته که با گندزدایی معابر و پس از تهیه بسته معیشتی برای کارگران و افراد محروم، کار خود را آغاز کرده است.

حفظ کرامت انسانی، مقوله‌ای است که این فعال جهادی از آن یاد کرده و بر حفظ شأن و کرامت افراد، در ارائه هر گونه کمک و حمایت تأکید می‌کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس
نظرات بینندگان